Ga naar inhoud
  • 0

ongewenste lege portalrij


RuudM

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is voor mij onlogisch dat er een lege regel verschijnt. Maar ja, that's life! Kennelijk is dit een alternatieve visuele aanduiding van FM dat het is toegestaan om via dit portaal records toe te voegen - begrijp ik uit de reactie.

 

Die lessen zeggen mij trouwens niets. Welk boek verwijzen jullie naar? Ik maak (nog) gebruik van de trial-versie :roll:

Link naar reactie
  • 0
Het is voor mij onlogisch dat er een lege regel verschijnt. Maar ja, that's life! Kennelijk is dit een alternatieve visuele aanduiding van FM dat het is toegestaan om via dit portaal records toe te voegen - begrijp ik uit de reactie.

 

Bij Access gaat dit net op dezelfde manier. Dus filemaker is hier zeker geen buitenbeentje.

Link naar reactie
  • 0

Mijn heren toch... foei, ga u ook een beetje schamen...

 

Zoals Rony al zei: 'De lege lijn is er om wille van je relatiedefinitie...'

 

Wil je dat niet dan zul je de definitie uit moeten zetten in de relatie die het mogelijk maakt om automatisch nieuwe regels aan te maken. Vervolgens kun je middels scripting een nieuw record aanmaken in de gerelateerde tabel waarin je de dan weer gewenste waarden stopt. Om dit alles te doen vergt dit enige basiskennis van Filemaker.

 

Wellicht zou je de documentatie van filemaker 'ns moeten doorspitten om verder te komen. Zul je zien dat het een pakket is waar je heel veel me kunt.

Link naar reactie
  • 0
Wordt het boek dan wel in het Nederlands uitgebracht?

 

 

In alle talen waarin FM beschikbaar is....

 

En mag ik alvast als voorproefje een citaat uit het hoofdstuk "verwijderbaar kruis"?

 

Je gebruikt velden voor de graphics, global container.

Indien een gerelateerd record niet bestaat, zal er geen graphic zijn.

Je kunt dit verder uitbouwen met een If of Valid statement dat eerst gaat kijken of er wel een gerelateerd record bestaat.

Dat is een soort van beveiliging om te beletten dat een gebruiker op het 'onzichtbare' gedeelte zou klikken...

 

En natuurlijk schakel je Allow entry into field optie uit. Geen gevaar dus dat de graphic per ongeluk verwijdert wordt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...