Jump to content
  • 0

Data Viewer: waar zitten de gegevens?

Peter Wagemans

Question

Posted

Vanmorgen open ik op Windows mijn Data Viewer en alles is weg. De gegevens zitten schijnbaar niet zomaar standaard in de registry.

Iemand enig idee waar die kunnen zitten? Lijk me nuttig om dit te weten, een export of import in de registry kan je dan een "wisseling" van Data Viewer items opleveren.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Staat in de Registry en wordt per User bijgehouden. ZOu het kunnen dat je als andere gebruiker op je machine bent ingelogged.

Je vind de gegevens onder volgende Key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\8.0A\Watch List

Koen

• 0
Posted

1 en ander wordt me nu duidelijk.

BTW WJ, de watch list op Mac zit in de "FileMaker Pro 8.A Prefs" file in de FileMaker Preferences folder in de ~/Library/Preferences .

Niet echt in een handig formaat, binary rommel. Misschien weet iemand wel een "Prefs" formaat file editor, maar ik vrees hier wat voor.

FileMaker Advanced haalt z'n "Watch List" op uit de registry.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\8.0A\Watch List]

Maar hier gebeurt iets heel tragisch:

Als je de Data Viewer opent, gaat FileMaker alle gegevens uit de registry halen, en de registry keys wissen. Sluit je de Data Viewer terug, dan schrijft FileMaker ze terug weg.

Wat is er dus gebeurt? Ik ben gecrasht in FileMaker terwijl mijn Data Viewer open stond, en daarom alles kwijt.

Hier ontstaat ruimte voor een tool. Een eenvoudig

reg export "HKCU\Software\FileMaker\FileMaker Pro\8.0A\Watch List" watchlist.reg

zal de watch list backuppen (als 'm dicht is!), maar nu denk ik eraan dat je op die manier ook custom lijstjes kan maken.

Het is zo dat je per klant / development situatie andere variabelen wil tracen. Wie maakt een tooltje?

• 0
Posted

Het was eigenlijk nog niet zo moeilijk.

Bijgevoegd het tooltje.

De reg commando's worden via de shell plug-in uitgevoerd, ik was gewoon te lui om mijn collega Glenn zijn methode te gebruiken (vond ze niet direct terug). Hoe dan ook, die plug-in is freeware, dus dat zal wel geen beletsel zijn, zeker...

Ik ben de laatste tijd Terry Pratchett boekjes aan het lezen, dus "The Watch" leek me een goeie naam.

Dit is een eerste versie die denk ik zowat doet wat ze moet doen. Volgens mij nuttig voor elke developer die verschillende klanten en/of projecten heeft. Je moet misschien zoals ik een keer op je bakkes gaan met veel variabelen gedefinieerd voor je het nut meteen inziet. Met een extra veldje voor de naam van het project...

The Watch.fp7