Ga naar inhoud
  • 0

kan filemaker exporteren naar SPSS formaat


plato

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onmiddellijk in SPSS denk ik niet, of heb het nog niet geprobeerd.

 

Indien ik mij niet vergis kun je *.xls files rechtsreeks inlezen in SPSS.

 

Trick is nu de FM data om te zetten in een voor SPSS leesbare vorm.

Controleer de veldbenamingen in FM, ik denk dat SPSS vrij strikt is op dat gebied...

 

Via XML kun je misschien iets bereiken, of exporteer de gegevens rechtsreeks in een *.xls file en lees die in in SPSS.

 

Als ik hier een psycho zou vragen of ik even een test mag doen op zijn/haar bestanden loop ik gevaar een revolutie te starten...maar ik kan het altijd eens proberen.... :D

Link naar reactie
  • 0

Goed, even rondgebeld....

 

Wat men mij hier verteld is dat SPSS overweg kan met tab-delimited text.

 

Nog gemakkelijker is een verbinding via ODBC.Hier is er een verbinding met een Informix systeem, ik denk dus dat FM ook geen probleem mag opleveren. Dat lijkt me nog de meest aangewezen vorm.

 

Die zou echter enkel goed lopen vanaf versie 10.0. voor SPSS.

 

En opnieuw kreeg ik de aanbeveling goed te letten op de manier waarop veldbenamingen gebruikt/gemaakt worden in FM.

SPSS verslikt zich blijkbaar nogal eens indien er een 'verkeerde' veldbenaming is.

 

...en neen, voorlopig mag ik niks uitproberen op bestaande bestanden.. :roll:

 

Misschien ben je hier iets mee:

http://www.bc.edu/offices/help/meta-elements/doc/articles/html/RES-filemakertospss.shtml

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...