Ga naar inhoud
  • 0

Zipp script ( zie het bijna niet meer zitten)


Jerry

Vraag

Hoi, Ik ben al een tijdje bezig met het zipp script en event script. Men zegt dat het simpel is om te doorgronden maar ik kom er echt niet uit :oops: .

 

Ik blijf steken op het volgende: Als ik de voorbeelden volg en de readme ter harte neem krijg ik een foutmelding: hier wordt een constante verwacht of: te weinig parameters.

Ik gebruik de onderstaande scriptstappen:

 

S4HU_EventScript( Get(FileName) ; ScriptName ; [OptionalScriptParameters] )

of

zippScript_PerformScript( FileName; ScriptName; {ScriptParameter; ScriptControl} )

 

Wil iemand mij uitleggen wat ik fout doe?

Mijn dank zou groot zijn.

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jerry, maak een nieuw filemaker bestand en maak daar 1 scriptje in, met als enige instructie een dialoog met "ik ben een script".

 

Maak nu 2 veldjes aan "a" en "b".

a is een numeriek veld, en b maak je een tekst veld van.

 

In de auto-enter opties van veld "b" zet je je event plug-in instructie, gebaseerd op veld "a".

 

Nu heb je een opstelling op labo schaal, die minder dan 50 K groot is, en die je hier kan uploaden als het niet direct lukt.

 

Je upload de file, en even later heb je de verbeterde versie die wel werkt.

Link naar reactie
  • 0

Hi Jerry. Hou vol! Ook ik worstel met hetzelfde probleem.

 

Nog meer verwarring: ik zie dat er een 'events 4' bestaat. http://www.wmotion.com/s.nl/sc.2/category.-102/it.I/id.8/.f

Die kan je ook nog uitproberen.

 

Grote verschil is natuurlijk niet alleen de werking maar ook de prijs: niks of € 128

 

Groeten,

Ruud

 

(PS misschien het onderwerp verplaatsen naar plugin?)

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Dit vond ik in mijn mailbox:

Hallo Peter,

 

Bedankt voor je hulp.

 

Ik heb gedaan wat je zei maar ik weet niet wat ik voor waarden op moet geven in de berekening.

 

Get(filename)=Test

script= testscript?

 

Ik krijg nu steeds een foutmelding...

(bestandje test.fp7 bijgevoegd)

Geen probleem Jerry, maar blijf op het forum als je wil.

Hier is je file terug met de berekening er in. Als je een "1" in het veld "a" zet, triggert het script.

Ik gebruikte de S4HU_EventScript plug-in.

Test.fp7

Link naar reactie
  • 0

Ok, ik had er dus een if: berekening van moeten maken en ik zie dat je de optionele parameter hebt weggelaten.

 

Begrijp ik goed dat het veld "b" er alleen maar voor is omdat veld a niet naar zichzelf kan verwijzen?

 

Hoe weet het script dat het om een after event gaat en niet bijvoorbeeld om iets anders?

 

Thanks in ieder geval!!

Link naar reactie
  • 0
Begrijp ik goed dat het veld "b" er alleen maar voor is omdat veld a niet naar zichzelf kan verwijzen?

Veld b hoeft niet, maar was voor de duidelijkheid.

Vanaf FileMaker Pro 7 mag je velden naar zichzelf laten verwijzen in calculaties. Meestal niet erg zinvol, maar in een auto-enter calculatie zeker wel.

 

Als je:

 

S4HU_EventScript ( Get ( FileName ) ; "testscript" ; "" ) & a

 

in de auto-enter calculatie van "a" zet, (wis b misschien even), dan kan je het met 1 veld. Let op het aankruisvakje onder de auto-enter calculatie. Dat moet AF.

Link naar reactie
  • 0
Hoe weet het script dat het om een after event gaat en niet bijvoorbeeld om iets anders

Het script weet niks. Het wordt getriggerd door de calculatie.

 

Heel belangrijk hier is dat het script pas uitgevoerd wordt als de calculatie reeds voorbij is. Het enige wat de calculatie als feedback krijgt is wat de external function teruggeeft. En dat is bij de S4HU_EventScript niks. Misschien wel als je functie parameters niet kloppen. Moet je even nakijken.

Link naar reactie
  • 0

Juistum.... ik gebruik dan weer de variatie met zippScript.

Alleen een veld a gemaakt als getal, berekende waarde gevuld (vinkje uitgezet) met

 

If ( a>1 ; zippScript_PerformScript( Get( BestandsNaam ) ; "testscript") ; a)

 

Testscript is dan het script wat hierboven staat in de download maar kan inhoudelijk van alles zijn.

 

Dat werkt! Bij het verlaten van het veld doet het script z'n werk. Puzzel nog even over hoe de invoer kan blijven staan bij a>1, maar daar kom ik vermoedelijk wel uit....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...