Jump to content
  • 0

onderliggend veld van kleur laten veranderen

Stevends

Question

Posted

Ik zit met een probleem waar ik niet direkt zelf uit geraak vandaar mijn vraag hier op het forum.

We hebben een lijst met af te printen documenten in een layout en naast elk document in die lijst staan 2 checkboxen, 1 om aan te geven als het document afgeprint is en 1 dat wordt aangeduid als het document verstuurd is (per mail of fax).

Nu was mijn bedoeling om onder de tekst een veld te maken dat bv standaard op rood staat als er nog niets gedaan is en als je in een checkbox klikt dat de status verandert.

Rood niets gebeurt, blauw als het document afgeprint is en groen als het verstuurd is. De bovenliggende tekst moet uiteraard zichtbaar blijven.

Kan iemand me hier verder mee helpen ??

Thks !

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat je kan doen is een calculated container maken die gifjes met de juiste kleur laat zien i.f.v. de nodige gebeurtenissen. Deze container plaats je dan onder je gewenste veld (wel field behavior aanpassen zodat het veld niet toegankelijk is). En klaar is Kees

• 0
Posted

De afprinting van je documenten gebeurt dan waarschijnlijk ergens anders, misschien vanuit het document zelf ?

In je printscript kun je een Case() opnemen om via de berekening de inhoud van het kleurcontainerfield te veranderen, samen met de checkbox, die waarschijnlijk een boolean waarde heeft.

Vraag blijft wat te doen indien het afprinten misloopt, paperjam of een andere nifty oorzaak waar printers mee kunnen rondstrooien.

Je moet dan een 'reverse' mogelijkheid inbouwen....

Ik zou dan ook een tussenstap inlassen met de vraag of de uitprinting goed verliep, en dán pas de kleur en de checkbox aanpassen dat aangeeft dat het document werd afgeprint.

Een eerste vraag blijft dan wel: dienen álle documenten ooit afgeprint te worden ?.

Indien je niet via pc faxt misschien wel, voor mailing is het weer een andere geschiedenis, dit dien je dan 'manueel' te doen.

Alhoewel, indien je gebruik maakt van de mailmogelijkheden in FM kun je dit ook inbouwen in de script.

Basis is een berekening met containerresult, zelfde veldafmeting, en het niet 'bereikbaar' in de tabvolgorde achter het transparant gemaakte 'voorveld' te zetten.

Andere mogelijkheid, en misschien beter....

Maak gebruik van de RGB mogelijkheden om het 'tekstveld' zelf een andere kleur te geven of zelfs bold te maken. Dat lijkt me ook wel een mogelijkheid....en geen gehassel met containerveldberekeningen...

• 0
Posted

eerst en vooral een woord van dank voor de bruikbare tips

maar nu heb ik een ander hoofdbrekertje

ik heb een veld aangemaakt als container met 4 kleuren gekoppeld aan een case en dit werkt prima alleen onhoud fm de kleuren niet

telkens weer als ik afsluit en terug het bestand opstart zijn deze terug leeg

ik plak ze er nadien gelijk in en dan werkt het terug prima

mysterie ?

wat doe ik verkeerd ??

• 0
Posted
Is je containerfield gedefinieerd als global/repeat ?
Klinkt meer als iemand die met een client op een gehoste database werkt.

Lijkt me inderdaad het geval. Sluit je database op de FileMaker Server, open ze met een "gewone" FileMaker, plak er je globals in, sluit het bestand, en open het terug op de FileMaker Server.

Je zal zien dat je nu je global containervelden (en andere globals) reeds bij het openen van het bestand ter beschikking hebt.

• 0
Posted
Is je containerfield gedefinieerd als global/repeat ?
Klinkt meer als iemand die met een client op een gehoste database werkt.

Lijkt me inderdaad het geval. Sluit je database op de FileMaker Server, open ze met een "gewone" FileMaker, plak er je globals in, sluit het bestand, en open het terug op de FileMaker Server.

Je zal zien dat je nu je global containervelden (en andere globals) reeds bij het openen van het bestand ter beschikking hebt.

je had het bij het rechte eind peter

ik heb de filemaker server even gestopt en dan het bestand lokaal op mijn pc aangepast en nu doet hij het wel

thks peter en jean !