Jump to content
  • 0

zoeken op inhoud container

pjotter

Question

Ik heb in de database een paar container velden met foto's van diverse boten. Nu zou ik eigenlijk een overzicht willen printen van alleen de records waarvan een container veld gevuld is met een foto. Hoe voer ik een zoekopdracht uit zodat ik dit overzicht kan printen?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
bvb GET(container) geeft je een waarde als er een inhoud is. Zoeken op die berekening volstaat.

Mmm, bedoel je niet IsEmpty(container) ? Die geeft een 1 als er geen afbeelding is, of een 0 als er wel een afbeelding is.

Overigens, als je een berekend tekstveld maakt met GetAsText(container) krijg je informatie over de afbeelding.

Als de afbeelding zonder referentie is ingevoegd, alleen de bestandsnaam.

Met referentie ingevoegd krijg je het relatieve en absolute pad, en de afmetingen in pixels. Met de bestandsextensie kan je zelfs bepalen wat voor soort bestand er in de container zit. B.v. om een .mov meteen te laten afspelen met scriptstap Ga naar Veld[]

Groet,

René

P.S. Omdat ik per ongeluk op de verkeerde toets zat: in Definieer Database, tab Velden de toetscombo Command-O of CTRL-O indrukken voor de veldopties van het geselecteerde veld.

• 0
bvb GET(container) geeft je een waarde als er een inhoud is. Zoeken op die berekening volstaat.

Mmm, bedoel je niet IsEmpty(container) ? Die geeft een 1 als er geen afbeelding is, of een 0 als er wel een afbeelding is.

Jouw voorstel kan ook.

Maar ik bedoelde het zoals het er stond. Precies omdat je dan naast "het bestaan" van een afbeelding ook info krijgt over o.a. de locatie en de grootte van de afbeelding.

• 0
bvb GET(container) geeft je een waarde als er een inhoud is.

Bdoel je een calculatieveld met deze formule? En container is dan de naam van een container-veld?

Want in dat geval krijg ik "This parameter is an invalid Get function parameter" 8O

GetAsText(container) werkt wel.

• 0
Want in dat geval krijg ik "This parameter is an invalid Get function parameter"

Dacht even dat mijn theoretische kennis niet meer klopte maar inderdaad krijg je die melding in den praktijk. Get() is voorbehouden voor de Ophaalfuncties met vaste parameternamen zoals Get(ApplicatieVersie).

René

• 0

Ik ben even meegelift met dit onderwerp. Het werkt ook bij mij (natuurlijk) Ik heb een database met >5000 framenummers van Kreidlers. De helft is voorzien van een foto, door te controleren is mijn database aanzienlijk versneld, er stonden immers veel directe plaatjes en niet gelinkt als "alleen verwijzing"

Hartelijk dank hiervoor.

Toch nog een vraag: Ik heb een directory D:/Filemeker/Kreidler/ met een bestand framenummers.fmp en een directory d:filemeker/afbeeldingen/frames, kan ik ook een verwijzijn maken dat ALS en een afbeelding is filemaker deze automatisch vind >>> :lol:

• 0
Toch nog een vraag: Ik heb een directory D:/Filemeker/Kreidler/ met een bestand framenummers.fmp en een directory d:filemeker/afbeeldingen/frames, kan ik ook een verwijzijn maken dat ALS en een afbeelding is filemaker deze automatisch vind >>> :lol:

Ja, dat kan.

Als je een pad hebt (berekend of handmatig ingevoerd) dat begint met imagemac, filemac of imagewin, filewin (afhankelijk van je platform) kan je dit met de scriptstap Veld Instellen[] in het container veld plaatsen.

Groet,

René