Jump to content
  • 0

ToDo

dave.vanderveke

Question

Ik heb een todo tabel gemaakt en ben nu bezig met rapporttrekking hieruit...

ik kan hem al laten filteren op vb 'naam' van de persoon die iets moet doen, of op project... maar nu heb ik in de tabel ToDo ook een einddatum.. dit is de datum waartegen een todo moet gebeuren...

nu wil ik ook hierop zoeken (dus alle datums kleiner dan vb 31/10/2006 en status nog 'nee' moeten worden weergegeven)

DatumGevraagd is dus de datum tegen dat het moet gebeuren en gZoekEindDatum is de datum in te vullen in de lay-out voor het rapport

dit is het huidige script..

Freeze Window

Set Error Capture [ On ]

Go to Layout [ “RapportToDo” (ToDo) ]

Enter Find Mode [ ]

Set Field [ ToDo::MedewerkerActie; Systeemtabel::gZoekMedewerker&"*" ]

Set Field [ ToDo::ProjectIdf; Systeemtabel::gZoekProject&"*" ]

Set Field [ ToDo::Type; Systeemtabel::gZoekType&"*" ]

Set Field [ ToDo::DatumGevraagd; Systeemtabel::gZoekEindDatum&"*" ]

New Record/Request

Set Field [ ToDo::Klaar; "ja" ]

Omit Record

Perform Find [ ]

If [ Get(FoundCount)<>0 ]

Sort Records [ Specified Sort Order: ToDo::DatumHistoriek; ascending ]

[ Restore; No dialog ]

Else

Show Custom Dialog [ Title: "Geen info gevonden"; Message: "Er werden geen gegevevens gevonden met de huidige zoekvoorwaarden"; Buttons: “OK” ]

Go to Layout [ original layout ]

End If

Refresh Window

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik vermoed dat de meesten afgeschrikt zullen zijn door de tegenstelling tussen enerzijds de complexiteit van je script en anderzijds de eenvoud van wat je eigenlijk nodig hebt. Hieruit zouden behulpzame posters kunnen afleiden dat ze je heel wat uit te leggen hebben voor we er zijn, dus dat er niet voldoende kennis is van de FileMaker basics, dus dat je eerder aan een opleiding toebent.

Misschien nog even geduld, tot de avonduren; nu zijn er nog veel mensen aan het werk.

• 0
Ik kijk er misschien volledig over, maar is het niet voldoende om

DatumGevraagd = gZoekEindDatum en status = 'nee' te stellen om de gewenste records te vinden ?

Alle gegevens die je instelt op (*) in je script hangen toch aan het datumveld ?

Ik volg niet zo goed... waar moet ik DatumGevraagd = gZoekEindDatum zetten? in de script zoals hierboven geeft hij gewoon alle todo's...

DatumGevraagd in in een andere lay-out opgegeven door de gebruiker...

vb 08/10/2006

gZoekEindDatum => hier moet de gebruiker een datum invullen en dan een lijst van todo's krijgen die voor deze datum moeten gebeuren...

vb 10/10/2006

dan krijgt hij het rapport van de Todo van 08/10/2006

hierbij zit het bestand..

in het hoofmenu op rapportering klikken.. en daar staat het veld Voor datum hier moet dus een datum opgegegevn worden (in dit vb 10/10/2006

heb ook een klein vraagje over het rapport.. is het mogelijk al deze todo's onder elkaar te krijgen ipv 1 per 1?

Test.zip