Jump to content
  • 0

Volgende serienummer bij meerdere gebruikers

TheMisfit

Question

Ik doe een autoenter d.m.v berekende waarde.

De ingevoerde waarde is een volgnummer voor een bepaald jaar.

Max(facturenVanDitJaar:volgnummer)+1

Dit werkt perfect tenzij er een tweede gebruiker inlogt op de server en ook een nieuw record aanmaakt (nog voor ik het mijne heb 'gecommit'). Op dat moment zitten we allebei met eenzelfde volgnummer opgescheept en dat mag dus niet.

iemand een idee??

:?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik had gehoopt het zonder script te kunnen doen met

Max(facturenVanDitJaar:volgnummer)+get(telleropenrecords)

maar telleropenrecords geet altijd 1 terug zelfs terwijl meerdere gebruikers aan het editeren zijn. Wat is het nut van deze functie, je kan als individuele gebruiker toch maximum 1 record open hebben of niet?

• 0

Als je het echt volledig wil betonneren en vervolgens asfalteren - om in de sfeer der wegenwerken te blijven - dan kan je volgende techniek toepassen:

- maak een dummy tabel aan en creëer 1 record

- het script dat een nieuw nummer toekent checkt eerst de recordlock (get(recordopenstate)) op deze record en

a. indien niet gelockt, opent deze record, kent een nieuw nummer toe en sluit de record terug

b. indien wel gelockt, hetgeen betekent dat een andere gebruiker op dat eigenste moment ook een nieuwe factuur aan het maken is, geeft een foutboodschap bv.

- Jeroen

• 0
indien wel gelockt, hetgeen betekent dat een andere gebruiker op dat eigenste moment ook een nieuwe factuur aan het maken is, geeft een foutboodschap bv.

Lijkt me geen optie als 5 gelijktijdige clients een hele dag niets anders doen dan records aanmaken

Het moet toch mogelijk zijn op een betrouwbare manier een serienummer te genereren dat zich beperkt tot een bepaald jaartal.

:(