johan Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Een nieuwe versie van ftpit voor FMPro 8.5 ( op Intel-mac) laat nogal op zich wachten... Bestaat er eigenlijk een plugin-alternatief? Het moet dienen om jpgkes up te loaden... Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Je kan ook via de Troi File plug-in de jpegs naar een folder kopieren, en dan via Mac OS X's folder actions systeem dat doorgeven aan een FTP client zoals Fugu of Fetch of CyberDuck of een andere scriptable FTP client. Quote Link to comment
0 johan Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 @Peter Kopiëren met Troi File plug-in is mij geen probleem maar... Ik heb helemaal geen kennis genoeg op dit ogenblik om zulk een folder-action-script te schrijven... 'k heb echt geen tijd om me nu daarin te gaan verdiepen... Maar ik heb gezien dat mijn programma Transmit een upload-taak heeft voor Automator. Dat geeft natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar.... Probleem is nu weer dat ik er blijkbaar niet in slaag om met die upload-automator taak van Transmit iets up te loaden. Heeft er iemand ervaring met die Transmit automator taken? Kan er mij iemand helpen? Quote Link to comment
0 Axello Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Er zijn meerdere ftp programmas die een 'drop folder' ondersteunen. Plaats iets in deze folder, en het achtergrond ftp programma doet de rest. FTupperWare kon het in OS 9, maar ik kom zo snel niet op de naam van een OS X ftp client. Op http://www.macorchard.com/filetransfer/ vind je het vast. CyberDuck heeft 'drop' actions, maar ik weet niet of die ook werken als je buiten de Finder er iets op sleept. Anders zou je iets kunnen doen vanuit een FM script als: tell application "" open document "" end tell Quote Link to comment
0 johan Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 Ik heb mijn eigen Transmit wat beter bekeken en inderdaad... daar kun je wat men noemt een droplet mee maken... dit is een klein programmatje en als je daar je file op dropt wordt diezelfde file naar de juiste plaats op de server geüpload. De Troi file plugin laat me wel toe een file te droppen in een folder maar blijkbaar niet in een programma zoals die droplet. En.... Bij de finder - automator taken zie ik ook niet direct een taak staan die zoiets kan. Transmit heeft ook een 'docksend'-mogelijkheid... maar hier geldt eenzelfde gelijkaardig probleem: hoe kan ik een file geautomatiseerd op het Transmit-dockicoon laten droppen? Iemand een idee om me verder op weg te helpen? Quote Link to comment
0 livio Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Je zou kunnen werken met AppleScipt. Het AppleScript zou 'CURL' kunnen aanspreken. Uit de manual van Curl haalde ik het volgende : curl is a tool to transfer data from or to a server, using one of the supported protocols (HTTP, HTTPS, FTP, FTPS, GOPHER, DICT, TELNET, LDAP or FILE). The command is designed to work without user interaction. curl offers a busload of useful tricks like proxy support, user authen- tication, ftp upload, HTTP post, SSL (https:) connections, cookies, file transfer resume and more. As you will see below, the amount of features will make your head spin! Het script zou iets moeten zijn a la : do shell "curl" & ¬ " -s" & ¬ " --ftp-create-dirs" & ¬ " -u username:password" & ¬ " -T " & quoted form of POSIX path of theLocalFilePath & ¬ " " & theFTPServer & theFTPdirs & theFTPFileName Livio Quote Link to comment
0 johan Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 @livio Sorry... Zo'n oplossing met curl kan wel marcheren maar.... lijkt me veel te ingewikkeld hoor! Ik ben maar een amateurke... Quote Link to comment
0 livio Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Voor onze amateurs .... een goe AppleScript voorbeeldeken van Filemaker en Transmit in bijlage upload.fp7 Quote Link to comment
0 johan Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 @Livio Ik krijg error... could not change local folder... Ik heb ingevuld bij local path: Macintosh HD:Users:iMac:Desktop:Uploadfolder Wat doe ik verkeerd? Quote Link to comment
0 livio Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Je moet werken met "/" ipv ":" dus : /Users/iMac/Desktop/Uploadfolder Livio Quote Link to comment
0 johan Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 @Livio Prachtig! Da's wat ik moest hebben! Ik heb heel je bestandje geïntegreerd in een bijkomende tabel van mijn eigen bestand en alles werkt perfect! Veel veel dank, want.... - wat voor krak je ook bent - zoiets ineensteken moet toch wat inspanning en tijd gevraagd hebben! Thanks! Ik zou zeggen ... er zijn nog goeie mensen op de wereld! Quote Link to comment
Question
johan
Een nieuwe versie van ftpit voor FMPro 8.5 ( op Intel-mac) laat nogal op zich wachten... Bestaat er eigenlijk een plugin-alternatief? Het moet dienen om jpgkes up te loaden...
10 answers to this question
Recommended Posts