Jump to content
  • 0

PHP 5.2.0 en cURL 7.16.0

Jeroen Aarts

Question

Posted

Als dit ook maar 1 iemand kan verder helpen, dan ben ik al gelukkig:

de laatste versie van PHP (5.2.0) bevat een bug, waardoor PHP niet geïnstalleerd kan worden met de laatste versie van de cURL bibliotheek (7.16.0). cURL is nodig voor de FileMaker PHP API. Het probleem zou in PHP 5.2.1 opgelost moeten zijn.

Als je gek bent zoals ik, en handmatig PHP 5.2.0 wil compileren en installeren met de optie --with-curl, dan doe je best het volgende:

-ofwel installeer je eerst versie 7.15.x van cURL

-ofwel download de php 5.2.0 gerepareerde broncode op http://bugs.php.net/bug.php?id=39687&edit=1. Deze broncode is wél compatibel met de laatste versie van cURL

HTH

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hey Jeroen,

Ik heb hier 5.2.0 - entropy al een maand geleden of zo geinstalleerd, en had 2 problemen (sorry ik plak dit even uit mijn intern engels verslagje) :

- disable PHP4 in my httdp.conf ( 2 places )

- modify the PHP.ini so it supported the "<?" and "?>" short tags. ( short_open_tag = On )

Nadat ik die zaken heb gedaan draaide PHP 5.2 prima.

een phpinfo() vertelt me dat ik "libcurl/7.15.1 OpenSSL/0.9.7l zlib/1.2.3" heb, en dat lijkt me toch in orde.

Geen speciale dingen gedaan alvorens te installeren - kan me niet herinneren dat ik libcurl ervoor apart nog eens geinstalleerd heb.

Ik had GD nodig om de het Eventum systeem van de gasten van MySQL eens te testen. Meest eenvoudige manier om dat te hebben was mijn PHP versie te upgraden.

Heb dus geen problemen gehad, of mis ik een beetje de pointe hier?

Heb een MacBook Pro, maar volgens mij heb jij dat ook.

• 0
Posted

Hoi Peter, je hebt de door Marc Liyanage (Entropy) ge-precompileerde PHP 5.2.0 package geïnstalleerd. Deze bevat dus blijkbaar een compatibele versie van cURL.

Wat ik gedaan had, was eerst de laatste versie van cURL (7.16 dus) afzonderlijk geïnstalleerd (naast andere libs) en daarna PHP geconfigureerd met de nodige opties. Hetgeen dus misliep.

Besluit: de snelste en eenvoudigste manier om de laatste versie van PHP met support voor een breede waaier van functies te installeren, is om de package van Entropy te downloaden. Dit kan op http://www.entropy.ch/software/macosx/php/. Als je MacOS 10.4 draait en voordien geen PHP ingeschakeld had op je Mac, dan is de installatie van PHP 5 met dit pakket een fluitje van een cent.

Weet iemand trouwens of Mac OS Leopard nog steeds standaard PHP 4 gaat meeleveren?