Als dit ook maar 1 iemand kan verder helpen, dan ben ik al gelukkig:
de laatste versie van PHP (5.2.0) bevat een bug, waardoor PHP niet geïnstalleerd kan worden met de laatste versie van de cURL bibliotheek (7.16.0). cURL is nodig voor de FileMaker PHP API. Het probleem zou in PHP 5.2.1 opgelost moeten zijn.
Als je gek bent zoals ik, en handmatig PHP 5.2.0 wil compileren en installeren met de optie --with-curl, dan doe je best het volgende:
Question
Jeroen Aarts
Als dit ook maar 1 iemand kan verder helpen, dan ben ik al gelukkig:
de laatste versie van PHP (5.2.0) bevat een bug, waardoor PHP niet geïnstalleerd kan worden met de laatste versie van de cURL bibliotheek (7.16.0). cURL is nodig voor de FileMaker PHP API. Het probleem zou in PHP 5.2.1 opgelost moeten zijn.
Als je gek bent zoals ik, en handmatig PHP 5.2.0 wil compileren en installeren met de optie --with-curl, dan doe je best het volgende:
-ofwel installeer je eerst versie 7.15.x van cURL
-ofwel download de php 5.2.0 gerepareerde broncode op http://bugs.php.net/bug.php?id=39687&edit=1. Deze broncode is wél compatibel met de laatste versie van cURL
HTH
3 answers to this question
Recommended Posts