Ga naar inhoud
  • 0

If factuur adres

bolland

Vraag

Geplaatst:

Ik ben bezig met een klanten bestand. Alleen wil ik als je de gegevens van de klant gaat invoeren op een gegeven moment de keuze "factuur adres is zelfde als vestigingsadres".

Dan moet als je op de keuze klikt dat in de factuur gegevens de adres gegevens van de vestiging komen. Doe je deze keuze niet, dan moet je een andere adres invoeren... Maar hoe doe je dat? Ik heb

klant

adres

postcode

factuuradres

factuurpostcode

factuurwoonplaats

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Je kunt verschillende richtingen uit...o.a.

- je maakt de klantfactuur gelijk aan klant, (b.v. met SetField) en laat een lookup doen voor alle andere velden.

- je gebruikt $ variables in combinatie met SetField().

...als je op de keuze klikt = knop = script.

Het geheel giet je in een script

• 0
Geplaatst:

Om minder velden te gebruiken kun je één veld als resultaat gebruiken op de factuur. Dit is een berekening:

Case (selectiebutton="Adres"; klant & "¶" & adres & "¶" & postcode & " " & Upper(woonplaats);

Case (selectiebutton="Facuuradres"; klant & "¶" & factuuradres & "¶" & factuurpostcode & " " & Upper(factuurwoonplaats) ))

Als je dit veld op de factuurlayout zet kun je in een keer font, kleur, etc. allemaal aanpassen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...