Jump to content
  • 0

Eps in welk formaat bewaren vanuit illustrator voor op PC

chelle

Question

Posted

Hi,

Ik had graag een eps-tekening ingevoegd in de print-layout van een label via een container, op de Mac lukt me dit perfect, maar op pc krijg ik de error "The file cannot be displayed: x" , dit is het geval wanneer ik de eps als "reference" insert, als ik de eps volledig insert, krijg ik de error: "Unknown container object"

Ik heb ze al eens bewaard in illustrator eps versies 8 - 10 - CS, met preview Tiff & mac

enige suggesties?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik ben niet zo ervaren op de PC, maar ik krijg vaak de vraag om een plaatje in een ander formaat om te zetten omdat deze niet leesbaar is. Veelal betreft het dan een eps.

Blijkbaar kent Windows geen eps-formaat.

Dit is dus geen Filemakerprobleem, maar Windowsprobleem.

Heb je al een ander formaat geprobeerd? JPG of BMP zou moeten lukken.

• 0
Posted
Kijk hier eens.

Deze link had als eens gechecked bij een search op deze site ivm eps, maar er staat dat eps werkt maar dit is dus niet het geval.

Veelal betreft het dan een eps.

Blijkbaar kent Windows geen eps-formaat.

Dit is dus geen Filemakerprobleem, maar Windowsprobleem.

Heb je al een ander formaat geprobeerd? JPG of BMP zou moeten lukken.

jpg of bmp zijn niet echt bruikbaar omdat ze niet vectorieel zijn, wat is het gangbare vectorieel formaat op een pc?

• 0
Posted

Hierboven staat ergens "blijkbaar kent Windows geen eps-formaat". Dat is natuurlijk niet zo. Alleen, het is een ander formaat dan het Mac eps-formaat (daarom staat er in de tip ook Mac of PC, niet beide). Het zou dus niet onderling uitwisselbaar zijn binnen FileMaker. De container-optie Insert Picture werkt onder Windows perfect als "bewaarplaats": de EPS-file wordt opgeslagen, echter NIET weergegeven, tenminste niet met de oude EPS-sen die ik hier geprobeerd heeft. Het heeft vermoedelijk te maken met de EPS-optie om in het bestand ook een preview op te slaan. Als dat niet gebeurd is, kan de EPS niet weergegeven worden in FileMaker, maar dus wel bewaard.

• 0
Posted
Hierboven staat ergens "blijkbaar kent Windows geen eps-formaat". Dat is natuurlijk niet zo. Alleen, het is een ander formaat dan het Mac eps-formaat (daarom staat er in de tip ook Mac of PC,

Dit ander eps formaat gaat dit over de preview of de ganse file?

De container-optie Insert Picture werkt onder Windows perfect als "bewaarplaats": de EPS-file wordt opgeslagen, echter NIET weergegeven, tenminste niet met de oude EPS-sen die ik hier geprobeerd heeft. Het heeft vermoedelijk te maken met de EPS-optie om in het bestand ook een preview op te slaan.

Dit wou ik nu net weten welke preview optie gebruikt m'n op/voor pc?

• 0
Posted

ik heb geen verstand van pc’s maar op een mac werkt het volgende goed (met beperkingen) en t zou op een pc wellicht ook moeten werken: kopieer/exporteer je graphic vanuit illustrator CS als pdf (zie illustratorvoorkeuren) waarna plakken/plaatsen in filemaker.

beperking 1: op deze manier wordt de hele pagina waarop je graphic staat meegekopieerd/exporteerd, inclusief alle wit. zet dus je graphic zo groot mogelijk op de pagina voordat je kopieert/exporteert en verander je paginaformaat indien nodig. beperking 2: de achtergrond wordt meegekopieerd/exporteerd.

• 0
Posted
ik heb geen verstand van pc’s... waarna plakken/plaatsen in filemaker.

't Is omdat je het zelf zegt, Brahman, maar FileMaker stelt wel duidelijk - ik zou moeten opzoeken waar het precies staat - dat copy and paste de absolute AFRADER is voor het manipuleren van graphics.

Ik probeer te vinden waar het stond.

• 0
Posted

aha, dank avd, klinkt aannemelijk...

...en het illustreert meteen waarom ik mn filemaker toepassingen alleen voor mac maak (gelukkig hoef ik ook niet anders).

rekening moeten houden met alle platform-problemen (en ze oplossen) kost drie keer zo veel tijd terwijl het resultaat beperkter is (vooral qua interface).

maar ik zal toch je opmerking ergens goed opbergen in mn hoofd :idea: