Jump to content
  • 0

Probleempje met een portaal

Johnny

Question

Posted

In FMpro8: een portaal met daarop een o.a. een datumveld, dat gevuld wordt middels een kalenderpopup. Er staat een aantal records in het portaal. Als ik de laatste portaalregel met de kalenderpopup invul blijft FileMaker steken en moet ik geforceerd afbreken. Handmatig gaat het goed.

Wat is hier aan de hand?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Al gevonden. De kalenderpopup wil een tabsprong maken en als het laatste veld is bereikt kan die niet worden gemaakt en wacht FileMaker tot SintJuttemis. Dus uit de taborde halen zo'n veld! Wel een instinkertje, dit! Al die tijd niet gemerkt en uitgerekend bij een instructie met de nieuwe gebruikers gaat het zich manifesteren. Weer wat geleerd... 8)

• 0
Posted

Jan,

Wat je hier aanhaalt, lijkt me sterk.

In principe wordt na het laatste veld in de tabvolgorde toch het eerste veld genomen ... ?

Wachten tot Sint Juttemis ? Volstaat een eenvoudige enter niet om het record af te sluiten en dus ook de kalender ... ?

• 0
Posted

Niets hielp ik moest geforceerd afsluiten, het probleem bleek reproduceerbaar zowel op pc als op de mac. Na 't weghalen van de taborde ging het goed. Je zou verwachten dat het inderdaad naar de eerste tabpositie zou terugspringen. Wellicht gaat dit in portalen niet op. Er stonden geen andere velden op de lay-out, alleen die in het portaal dus...

• 0
Posted

tja die tabs... wanneer je ‘tabvolgorde’ toont blijken er ineens veel meer tab-bare zaken te bestaan dan je dacht! en als die dan (bijna) boven op elkaar blijken te liggen...

@johnny

enfin, misschien gewoon nog 10x de tabtoets (of enter) indrukken ;-)

nu we het er toch over hebben: ik ben erg selectief met het ‘tabben’ in fm. vaak geheel uitgeschakeld, maar dat geeft dan weer als probleem dat een invoerlijst niet verdwijnt nadat ik een keuze heb gemaakt...

mooi verbeterpuntje, die tabs.