Jump to content
  • 0

.db en .mb bestanden

JeanWM

Question

Posted

Ik krijg hier enkele bestanden die dateren van rond 2003 met een .db en .mb extentie.

Die zitten allemaal in verschillende directories(cit, art, dtech), maar hebben dezelfde naam...TLTplan.db en TLTplan.mb.

De bedoeling is de data in FileMaker te krijgen.

Niemand schijnt te weten in welk programma de bestanden werden aangemaakt.

Ik vermoed dat het in Paradox kan geweest zijn.

Iemand ervaring hiermee ?

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja Jean, da's nog dBASE IV. Daar waar bij FileMaker nu alles in één bestand kan, was dat toen net het tegenovergestelde: de data en alle engine-onderdelen zaten allemaal in aparte files. Er zijn nog wel mensen die dat kennen, maar de meesten daarvan zitten nu toch in een heel andere activiteitenwereld als wij...

• 0
Posted

dBaseIV André ?

Tiens, ik dacht het eerst ook, maar dBase bestanden kun je toch zonder meer inlezen in FileMaker ? en toch krijg ik een foutboodschap....

'This file could not be translated using the selected file type'.

Of moet die extentie op de één of andere manier .dbf worden ?

Maar neen, dat lukt ook niet.....

Dat doet mij vermoeden dat het misschien dBaseII bestanden kunnen zijn, en die worden niet ondersteund...

@ Marlinda

Bedankt, daar was ik ook al gaan kijken voor ik uiteindelijk hier kwam vragen...

• 0
Posted

Ahah... een matchkey....

Totaal geen ervaring met Paradox....

Een Google voor een trial versie zou misschien een oplossing zijn ?

Of, voor we met het grote werk beginnen, heeft er iemand weet of je in Paradox bestanden in een andere vorm kunt opslaan ?

• 0
Posted
Clipper bestanden misschien?
Clipper... Whoehahahahahahaha :lol: en ik maar denken dat Wim een jonge vent was. Of verraad ik nu m'n eigen leeftijd... :wink:

De enige manier om erachter te komen, is mekaar ontmoeten op de Clarify confituursessie in Hengelo. Hop, dus, met z'n allen daarheen. Maar eerst hier nog even inschrijven!