JeanWM Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Ik krijg hier enkele bestanden die dateren van rond 2003 met een .db en .mb extentie. Die zitten allemaal in verschillende directories(cit, art, dtech), maar hebben dezelfde naam...TLTplan.db en TLTplan.mb. De bedoeling is de data in FileMaker te krijgen. Niemand schijnt te weten in welk programma de bestanden werden aangemaakt. Ik vermoed dat het in Paradox kan geweest zijn. Iemand ervaring hiermee ? Quote
0 Marlinda Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 http://filext.com/file-extension/MB http://filext.com/file-extension/db Heb je misschien wat aan Quote
0 AvD Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Ja Jean, da's nog dBASE IV. Daar waar bij FileMaker nu alles in één bestand kan, was dat toen net het tegenovergestelde: de data en alle engine-onderdelen zaten allemaal in aparte files. Er zijn nog wel mensen die dat kennen, maar de meesten daarvan zitten nu toch in een heel andere activiteitenwereld als wij... Quote
0 burggraaf Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 maar de meesten daarvan zitten nu toch in een heel andere activiteitenwereld als wij...En ik maar denken dat je al was overgestapt... Quote
0 AvD Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Overgestapt? Naar waar? Ik had het over de wereld van de rusthuisrolstoelen voortgeduwd door kloeke verpleegsters... Quote
0 burggraaf Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Oh die... (had hem ander opgevat). Wees gerust, op den duur komen wij daar ook... Quote
0 JeanWM Posted April 18, 2007 Author Posted April 18, 2007 dBaseIV André ? Tiens, ik dacht het eerst ook, maar dBase bestanden kun je toch zonder meer inlezen in FileMaker ? en toch krijg ik een foutboodschap.... 'This file could not be translated using the selected file type'. Of moet die extentie op de één of andere manier .dbf worden ? Maar neen, dat lukt ook niet..... Dat doet mij vermoeden dat het misschien dBaseII bestanden kunnen zijn, en die worden niet ondersteund... @ Marlinda Bedankt, daar was ik ook al gaan kijken voor ik uiteindelijk hier kwam vragen... Quote
0 SuperWimmie Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 *rochel* *rochel* *kreun* Ik zeg net: "Effe wachte... eerst even uit mijn rolstoel opstaan, even die kleine kereltjes te woord staan, oma." Clipper bestanden misschien? Quote
0 burggraaf Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 (edited) Vandaag nog bezig geweest met .db bestanden (niet met Filemaker) waren Paradox bestanden. Edited April 18, 2007 by Guest Quote
0 JeanWM Posted April 18, 2007 Author Posted April 18, 2007 Ahah... een matchkey.... Totaal geen ervaring met Paradox.... Een Google voor een trial versie zou misschien een oplossing zijn ? Of, voor we met het grote werk beginnen, heeft er iemand weet of je in Paradox bestanden in een andere vorm kunt opslaan ? Quote
0 JeanWM Posted April 18, 2007 Author Posted April 18, 2007 Goed, ik heb een Paradox-viewer gevonden. Eens kijken hoever we geraken.... Quote
0 burggraaf Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 Clipper bestanden misschien?Clipper... Whoehahahahahahaha en ik maar denken dat Wim een jonge vent was. Of verraad ik nu m'n eigen leeftijd... Quote
0 AvD Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 Clipper bestanden misschien?Clipper... Whoehahahahahahaha en ik maar denken dat Wim een jonge vent was. Of verraad ik nu m'n eigen leeftijd... De enige manier om erachter te komen, is mekaar ontmoeten op de Clarify confituursessie in Hengelo. Hop, dus, met z'n allen daarheen. Maar eerst hier nog even inschrijven! Quote
0 burggraaf Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 De enige manier om erachter te komen, is mekaar ontmoeten op de Clarify confituursessie in Hengelo. Hop, dus, met z'n allen daarheen. Maar eerst hier nog even inschrijven! Als je kunt, hop, inderdaad gaan naar die confituursessie! Heel twijfelachtig aan deze zijde beschouw het voorlopig als een: helaas, mogelijk volgende keer. 't Steentje is wel reeds bijgedragen. Quote
Question
JeanWM
Ik krijg hier enkele bestanden die dateren van rond 2003 met een .db en .mb extentie.
Die zitten allemaal in verschillende directories(cit, art, dtech), maar hebben dezelfde naam...TLTplan.db en TLTplan.mb.
De bedoeling is de data in FileMaker te krijgen.
Niemand schijnt te weten in welk programma de bestanden werden aangemaakt.
Ik vermoed dat het in Paradox kan geweest zijn.
Iemand ervaring hiermee ?
13 answers to this question
Recommended Posts