Jump to content
  • 0

Barcode vraag

govaart

Question

Posted

Hallo.

Ik ben een beginner met Filemaker Pro 8.5 en heb een vraag:

ik wil in Filemaker een hele serie barcodes achter elkaar kunnen inscannen en in een tabel kunnen zetten echter zonder steeds op "New Record" te hoeven drukken. Ik heb 2 velden: ID (automatisch gegenereerd) en Barcode (deze moet worden ingescand met de scanner).

De bedoeling is dus dat ik een hele lijst barcodes kan inscannen en pas ermee stoppen als ik bijvoorbeeld op een "stopknopje" druk.

Mijn barcodescanner geeft automatisch een "enter" na het scannen van een barcode.

Is dit te maken in Filemaker?

(In mijn databse moet ik helaas steeds op "new record" drukken voordat ik een nieuwe barcode kan inscannen.)

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dit is een variant op een script van Rony om vensters niet te kunnen sluiten met de ENTER toets. Druk op starten en geef daarna een paar enters met de Enter toets.

En zie daar het resultaat.

Hopelijk is dit wat je zoekt...

barcode.fp7

• 0
Posted

Hartelijk dank voor het snelle antwoord maar deze oplossing helpt helaas niet.

Mijn barcodescanner geeft na de numerieke code een "enter" (asci-code 13) maar deze wordt door filemaker gezien als een regel overslaan in plaats van afsluiten van het record.

Als ik na het scannen op de entertoets van het keyboard druk krijg ik hetzelfde resultaat.

Maar druk ik op de entertoets van het numpad dan wordt de record wél afgesloten en kan ik meteen weer een nieuwe barcode scannen. En dat is nu de bedoeling.

Ik wil bijvoorbeeld 10 reeksen barcodes achter elkaar scannen zonder steeds op "enter" te hoeven drukken. Net zoals bij de supermarkt. Alle producten worden daar achter elkaar gescand. Pas als de kassiere op een toets drukt komt de totaalprijs in beeld. Zoiets wil ik ook.

Wie kan mij verder helpen?

• 0
Posted

Ik kan me vergissen...