Jump to content
  • 0

portal op print-out layout

Y&T

Filemaker zou een betere mogelijkheid voor tekstopmaak moeten hebben.  

11 members have voted

1. 1. Filemaker zou een betere mogelijkheid voor tekstopmaak moeten hebben.

• Mee eens
      8
    • Niet mee eens
      3

Question

Posted

ik heb ergens op het forum gelezen dat een portal niet een goed veld is om op een print-out layout te gebruiken. Klopt dit?

Ik heb een database gemaakt voor offertes waarin ik een portal gebruik op een invul lay-out. Daarna wil ik een gemaakte offerte kunnen uitprinten met een aparte lay-out, maar hoe kan ik dit dan zonder een portal te gebruiken?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik print wel layouts met portal, dit gaat wel goed. Misschien afhankelijk van de lengte van de portals, of de tekst verspringt naar twee regels, etc.

Een moeglijke oplossing is om de portaalregels te kopieren naar een tekstveld en dat tekstveld te printen.

Set field tekstveld: portaalregel 1 & portaalregel 2 & etc.

• 0
Posted

Het is beter om je afdruk te baseren op het tabel van je portal. Deze velden plaats je in het hoofdgedeelte van je layout voor de afdruk. Daar boven en daaronder plaats je de velden van het gerelateerde record in een header en footer gedeelte.

Op deze manier kan je portal een eindeloze hoeveelheid regels bevatten, die keurig over eindeloos veel a4-tjes verdeelt worden afgedrukt!

• 0
Posted

Inderdaad portals kan je niet echt dynamisch laten aanpassen aan het aantal regels die erin staan...

Nu wanneer je perse portals wil gebruiken kan je deze bijvoorbeeld standaard op 200 lijnen zetten en de set sliding feature gebruiken bij het afprinten. Zo kan je het gedeelte van de portal weglaten wanneer er geen regels meer in voorkomen...

Maar ik prefereer toch ook het voorstel van eroos!

• 0
Posted
Maar ik prefereer toch ook het voorstel van eroos!

En laat dat nou net het advies zijn dat FileMaker zelf geeft: "portals were never meant to be printed".