Ga naar inhoud
  • 0

Uitlijnen van een berekend veld


Maloud

Vraag

Ik ben hier al een paar weken mee bezig, maar ik kom er niet uit.

 

Ik heb twee bestanden, een relatiebestand met een portal van het tweede bestand, de openstaande facturen.

 

Het eerste bestand gebruik ik om de relatie een email of brief te sturen. Het tweede bestand heeft een berekend veld:

 

Relatienummer & " " & Factuurnummer & " " & Factuurdatum & " " & Factuurbedrag & " " & Reeds voldaan & " " & Nog te voldoen & " " & Oud

 

waar de relevante gegevens in staan. Nu wil ik graag de bedragen zoals in Factuurbedrag, Reeds voldaan en Nog te voldoen graag rechts uitgelijnd hebben.

 

Ik heb dit geprobeerd in de email aan te passen en ook in het berekende veld, maar het gewenste resultaat heb ik nog niet bereikt. Wie zet me op de goede koers, of zet me op een (geheel) niewe koers, alvast bedankt voor de medewerking.

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verander de spaties in je formule ( & " " & ) in tab karakters.

 

In een calculatie-dialoog kun je tab karakters plakken, die je eerst in een tekstprogramma hebt gekopieerd,

 

Daarna kun je in het text format paneel tabs aanbrengen, dit kunnen ook rechtslijnende tabs zijn.

 

Misschien is het makkelijker om in je layout met mergevelden te werken.

Link naar reactie
  • 0
Verander de spaties in je formule ( & " " & ) in tab karakters.

 

In een calculatie-dialoog kun je tab karakters plakken, die je eerst in een tekstprogramma hebt gekopieerd,

 

Daarna kun je in het text format paneel tabs aanbrengen, dit kunnen ook rechtslijnende tabs zijn.

 

Misschien is het makkelijker om in je layout met mergevelden te werken.

 

Schitterende verklaring, maar hoe zit het nu met uitlijnen ???

Link naar reactie
  • 0

Ik had niet gezien dat je in een e-mail wilt uitlijnen, zo duidelijk is je vraag nu ook weer niet.

 

Volgens mij is e-mail een platte tekst toepassing, zonder voorzieningen om mooi op te maken c.q. uit te lijnen. Naar mijn mening dient dat ook zo te blijven.

 

Misschien kun je een opgemaakte layout als pdf exporteren en als attachment mailen.

Link naar reactie
  • 0
Ik had niet gezien dat je in een e-mail wilt uitlijnen, zo duidelijk is je vraag nu ook weer niet.

 

Volgens mij is e-mail een platte tekst toepassing, zonder voorzieningen om mooi op te maken c.q. uit te lijnen. Naar mijn mening dient dat ook zo te blijven.

 

Misschien kun je een opgemaakte layout als pdf exporteren en als attachment mailen.

 

Oke, dat is ook een mogelijkheid, maar ik zat te denken of je het niet kon uitlijnen in het berekende veld.

 

Ook ben ik aan het stoeien geweest met de list functie, maar die maakt na ieder (merge) veld een nieuwe regel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...