Ga naar inhoud
  • 0

E-mails vanuit FileMaker tegengehouden door Windows

AvD

Vraag

Geplaatst:

Wanneer je vanuit FileMaker een reeks e-mails verzendt, dan stuurt Windows (WP SP2) een waarschuwing: het systeem meldt dat een iemand (FileMaker dus) probeert e-mails te verzenden, met de vraag of dat mag. Knoppen Ja / Nee / Help. De Ja-knop is automatisch outgreyed gedurende 5 seconden, pas daarna kan je zeggen: "Vooruit, doen maar". Als je zo tientallen mails wil versturen, zou het fijn zijn dat je die waarschuwing kon weglaten.

Hoe? Ik heb zelf lang gezocht en ook rondgebeld naar grote jongens en hele flinke meisjes... Allemaal tevergeefs...

De helpdesk van Microsoft? Die weet het misschien, maar rekent tussen 75 en 200 EUR per vraag.

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Gebeurt dit als je veel mails achter elkaar wilt sturen?

Edit: FF goed lezen, ja dus... Ik weet niet meer precies wanneer dit zich voordoet maar dit is een bescherming vanuit Outlook. Deze Link was het trucje voor mij destijds.

• 0
Geplaatst:

Ik verwijs naar dezelfde link als Burggraaf.

Het zou een, totaal onnodig volgens mij, beveiliging zijn om te beletten dat een virus of trojan Outlook zou gebruiken.

Vermits die zaken hun eigen SMTP engine gebruiken is dat volledig overbodig.

Zelf heb ik clickyes nooit gebruikt. Ik denk zelfs dat enkel de Pro versie je de mogelijkheid geeft de clickyes te omzeilen.....

Van een instelling op registry niveau hebben we nog nooit gehoord.

• 0
Geplaatst:
een anti-spam melding, zo lijkt het.
Zo is/was het inderdaad bedoeld door ome Bill en z'n team...

Ik moet zeggen dat het alweer even geleden is dat ik er tegenaan liep (ook zo: zoveel mail ik niet aan meerdere personen tegelijk). Ik gebruik hier de laatste versies meestal (via MS Action Pack) welke ik via Windows update ook voorzie van de laatste update. Mogelijk dat MS er bij een update van het Office pakket wat aan heeft gewijzigd...?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...