Ga naar inhoud
  • 0

Bijkomende locatie voor FileMaker plug-ins op Windows


Peter Wagemans

Vraag

Tijdens een test van een nieuwe compile van de DoSQL plug-in op Windows, sleepte ik deze in de Extensions folder, en kreeg gewoon de oude resulaten.

Dezelfde plug-in onder 8.5 deed het prima.

Ik verwijderde ALLE plug-ins uit de FileMaker 9 Extensions folder, en die DoSQL plug-in bleef laden - de oude versie weliswaar.

 

Uiteindelijk met Process Explorer gaan kijken waar FileMaker Pro 9 die vandaan haalde:

C:\Documents and Settings\peter\Local Settings\Application Data\FileMaker\Extensions

 

Jawel, FileMaker heeft dit niet gedoumenteerd. I vind het toch nergens.

 

Voor ieder die plug-ins manueel installeert, is er niks aan de hand.

Ik maak echter nogal veel gebruik van het Auto-Update mechanisme in mijn applicaties, zodat de FileMaker Server de clients automatisch voorziet van de juist plug-ins die benodigd zijn voor de applicatie.

 

Klaarblijkelijk lost FileMaker het rechten probleem op in versie 9, dit om toch plug-ins van de FileMaker Server te kunnen downloaden op accounts die geen schrijfrechten hebben in hun Applications folder.

 

Eigenlijk is dit prima zo. Ik heb altijd problemen gehad met klanten die op een terminal server moeten werken, en waarvan sommigen bepaalde plug-ins moeten hebben, en anderen ze niet mogen hebben. Dat is hiermee dan eindelijk opgelost in versie 9.

 

FileMaker had wel iets mogen laten vallen hierover. Maar OK, hiermee weten jullie het ook weeral...

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdeedly. Gevonden in de readme PDF:

5. Known Issues

 

5.1 Auto-updated plug-ins from FileMaker Server are downloaded to new locations for FileMaker Pro 9 under the current

user’s application data folder.

 

Windows XP: C:\Document Settings\User Name\Local Settings\ApplicationData\FileMaker\Extensions

Windows VistaTM: C:\Users\User Name\AppData\Local\FileMaker\Extensions

Mac OS X: Macintosh HD/Users/User Name/Library/Application Support

 

Both FileMaker Pro and Pro Advanced can access the same location to use the updated plug-ins.

 

Het valt onder de rubriek "known issues". Hoe komisch, of ligt het nu aan mij...:-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...