Jump to content
  • 0

beperking drop down list ?

ddrklav

Question

Posted

ik heb een drop down list met 32 items in deze list, nu is er een 33e item bijgekomen en deze wordt niet afgebeeld ?

Hoe komt dit ? Kan een drop down list maximum 32 items bevatten ?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Is het een custom list met eigen waarden of is het een list gebaseerd op een veld in je database. In het tweede geval toont de lijst alleen unieke waarden. Als het 33ste item dan al voorkomt word ie niet getoont.

Ik heb net even een custom valuelist aangemaakt met allemaal "1"-en en op het einde een "10". Dit was het 35 ste item en die stond er keurig bij. Wat het maximum is weet ik niet. Maar dat moet wel een erg lange lijst zijn. Immers een lijst in Filemaker is niets anders dan waarden met een [enterteken] erachter.

• 0
Posted

Ik heb het gevonden, het veld dat ik afbeeld is een calculation, ik heb de calculation even weggedaan en dan terug gezet en nu komt het 33e item er wel bij. Hoe het nu komt dat het eerst niet getoond werd, is mij nog een raadsel :roll:

• 0
Posted

De value lijst is gebaseerd op de hoofdtabel (niet op een occurence dus). De tabel bestaat uit 3 velden : 1 id veld (_k1_),1 omschrijving veld (type) en het andere veld is een berekening type_VL=If ( IsEmpty ( type ); ""; type & " [" & _k1_). De value lijst is dus ook een "Include all values' lijst, dus geen speciallekes