rickel Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Ik kom vaak tegen dat er in een veld een enter of spatie staat. Hierdoor lijkt het veld niet leeg te zijn bij IsEmpty(). Dit wil ik graag voorkomen. Ik heb ooit is ergens gelezen dat dit kon in FileMaker, alleen kan ik het artikel niet vinden. Weet iemand nog hoe dit werkt? Tevens zou ik willen weten of dit ook in een formule is af te vangen dat er in een veld geen tekens staan, maar alleen spaties of /enter. Quote
0 hbrendel Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Trim ( Substitute ( Field ; "¶" ; "" ) ) Quote
0 rickel Posted September 15, 2007 Author Posted September 15, 2007 Hartelijke dank voor de snelle reactie! Wat heerlijk toch dit forum! Quote
0 Rony Rabijns Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Met field-behaviour kan je ook veel kortsluiten tijdens de input van data. Quote
Question
rickel
Ik kom vaak tegen dat er in een veld een enter of spatie staat. Hierdoor lijkt het veld niet leeg te zijn bij IsEmpty().
Dit wil ik graag voorkomen. Ik heb ooit is ergens gelezen dat dit kon in FileMaker, alleen kan ik het artikel niet vinden.
Weet iemand nog hoe dit werkt?
Tevens zou ik willen weten of dit ook in een formule is af te vangen dat er in een veld geen tekens staan, maar alleen spaties of /enter.
3 answers to this question
Recommended Posts