Ga naar inhoud
  • 0

automatisch een layout laden


Bachje

Vraag

Beste mensen,

 

ik puzzel met het volgende probleempje.

Op een layout (kaart weergave) moet ikafhankelijk van een getal in een veld bepalen of er een bepaalde layout geladen moet worden. Staat in dat veld een 1 dan moet layout 1 geladen worden, een 2 dan layout 2 enzovoort.

Vanuit een lijst naar de layoput hebik werkend maar als ik dan door de records blader worden de bijbehorende layput (uiteraard) niet geladen. Ik zoek naar een manier omdat wel te laten gebeuren. Dus als ik via de kaart layout blader dat er een script kijkt naar dat veld en het bijbehordende layoput laad.

wie weet de oplossing?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een lay-out automatisch laten verschijnen afhankelijk van een veldinhoud, verloopt via scripting. Daarbij moet je zelf zorgen voor knoppen als Next en Previous, enzovoort. Het script stuurt je dan bijvoorbeeld naar de volgende record, controleert de waarde waar het je om te doen is, en gaat dan (pas) - afhankelijk van die waarde - naar deze of gene layout.

Hierbij offer je wel je rolodex op...

Ook het zoeken moet vanaf nu scripted gedaan worden...

Link naar reactie
  • 0
Als je alleen maar van een lijst naar een kaart wilt en geen script wilt gebruiken kan je ook direct aan een knop de actie 'go to layout' hangen waarbij je de layoutnaam berekend.

rmw

 

Deze oplossing had ik al gevonden :D

maar dat van de scripting vermoede ik al en zoals ik het begrijp werkt dat niet als je scrolled met je toetsenbord (ctr - pijltjes)

Hm ik had gehoopt dat er een andere oplossing was.

Zoiets als een verld dat automatisch iets doet zodra een record geopend wordt.

Heb gezocht maar niets gevonden, jammer

Zal nog eens verder piekeren :?:

 

alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het bestand van Erros gedownload. Dat ga ik maandag eerst eens even bestuderen.

Ik gebruik het rolodex systeem eigenlijk nooit en de mensen binnen mijn organisatie die van de databases gebruik maken volgens mij ook niet.

Ik ga eens kijken of dit een goede oplossing is.

 

Ik heb al heel weat gebruik gemaakt van allerlei functies en scripts binnen filemaker maar ik heb nog nooit met aangepaste menu´s gewerkt. Nieuwe uitdaging!

 

Alvast bedankt :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...