Ga naar inhoud
  • 0

Webviewer, automatisch inhoud kopieren


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik heb een programmaatje waarmee ik middels de webviewer binnen Filemaker een internetpagina ophaal met veel gegevens er in.

Deze gegevens heb ik binnen Filemaker nodig om een aantal velden te vullen.

 

Nou moet de gebruiker zelf op de webpagina (webviewer veld) middels Ctrl-A alles selecteren en vervolgens kopieren naar een tekstveld, zodat ik daarmee via een script allerlei velden kan vullen.

 

Ik heb het nog niet kunnen vinden in de Help van Filemaker, maar ik wil dit natuurlijk geheel automatisch laten verlopen.

 

Enig idee of het kan en zo ja, hoe dat dan gaat?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het kan prefereer ik toch echt webservices. Webscraping is erg gevoelig voor veranderingen. Zodra de website beheerder de website verandert heb je kans dat je scraping de mist in gaat. Bij webservices kan je dan gewoon de oude versie aanspreken en gaat alles goed. Dus een beetje oppassen zeker in standaard pakketten.

 

Groet,

 

WJ

Link naar reactie
  • 0
Als het kan prefereer ik toch echt webservices. Webscraping is erg gevoelig voor veranderingen. Zodra de website beheerder de website verandert heb je kans dat je scraping de mist in gaat. Bij webservices kan je dan gewoon de oude versie aanspreken en gaat alles goed. Dus een beetje oppassen zeker in standaard pakketten.

 

Groet,

 

WJ

 

Sterker nog... via onze eigen internetpagina kan je deze instellingen nu met één druk op de knop geupdated krijgen in Filemaker, zodat we heel snel veranderingen kunnen doorvoeren.

 

a. We hebben een eigen internetpagina waarop de instellingen staan

b. De gebruiker zoekt deze pagina op binnen Filemaker

c. Via GetLayoutObjectAttribute wordt de pagina gekopieerd en ontleed, vervolgens worden diverse velden (t.b.v. instellingen) gevuld

d. via de instellingen worden de pagina's opgezocht die voor de gebruiker van waarde zijn.

 

Mocht zo'n internetpagina wijzigen, dan wijzigen wij onze eigen internetpagina vrij snel daarop aan, zodat alle klanten met één druk op de knop daar weer gebruik van kunnen maken.

Het uitrollen van nieuwe versies is op deze wijze helemaal niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

Voor een planning zou ik graag in mijn FM database automatisch het aantal km's zien dat een medewerker gereden heeft voor ene opdracht. Rony had mij al op weg geholpen met de web-viewer en ik was al gelukkig dat ik zover was totdat.....ik deze topic las. Tja als de behoefte gecreerd wordt.... Deze topic zou voor mij de oplossing kunnen bevatten dus ik ben aan de slag met "getlayoutobjectattribute"

 

Het probleem is dat in google maps het aantal km's wel wordt weergegeven maar ik kan de formule niet maken om de gegevens in mijn veld te krijgen.... Heeft iemand hier ervaring mee?

 

"http://maps.google.com/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=" &Medewerkers::Adres_mw & "+" & Medewerkers::Postcode_mw & "+" & Medewerkers::Woonplaats_mw& "&daddr=" & Lokatie's::Adres_lokatie& "+" &Lokatie's::Postcode_lokatie& "+" & Lokatie's::Woonplaats_lokatie& "&ie=UTF8"

Thanks

Link naar reactie
  • 0

Ik zal jouw wens voor succes nodig hebben ben ik bang... haha. Ik heb het internet al afgezocht en kwam bij diverse FM forums in 't Engels en Frans. Da's nie zo makkelijk hoor.

Misschien is het beter om dit aan de pro's over te laten en mijn wensen op mijn eigen niveau af te stemmen.

 

Bedankt vanuit een zonnig Houten (NL)

Link naar reactie
  • 0

Zoek het begin- en einde van tekststring op met Position().

Gebruik de Middle()-functie om de karakters te bekomen tussen deze twee posities.

 

Gelieve de bijlage met de nodige omzichtigheid te gebruiken. Ik denk dat de berekening in veel gevallen correct zal zijn, ... maar een verwittigd man is er twee waard. Als je de berekening beter krijgt, hoor ik het graag.

GoogleMaps.fp7

Link naar reactie
  • 0

Hmm, een groot gedeelte van de formule heb ik kunnen ontcijferen en ik begrijp steeds meer :lol:.

 

Jouw voorbeeld werkt prima met de waarden die ik opgeef, ik kom erachter dat de postcode zelfs niet noodzakelijk is?

 

Ik heb nu de formule's op mijn systeem willen toepassen en alles werkt behalve....de formule waar het nu om draait.

 

Ik gebruik 3 tabellen waar ik de benodigde gegevens uit haal: 1 medewerkers, 1 lokatie's en 1 regels waar ik het totaal km's nodig heb.

( een medewerker gaat op een lokatie werken en ik zou graag direct willen zien hoeveel km's hij betaald moet krijgen)

 

De tabellen zijn uiteraard gerelateerd aan elkaar.

 

De web viewer staat in de tabel met regels en die werkt prima.

 

Wat zie ik over het hoofd?

Link naar reactie
  • 0

Ik kan jouw analyse of opbouw van hieruit niet beoordelen. Het lijkt me wel sterk dat je de webviewer in je regelbestand steekt. Wat staat er verder nog in?

Het lijkt mij logischer de berekening te maken in de locaties. Maar nogmaals, ik heb hoegenaamd geen idee van je opbouw.

 

Tip:

Het is niet omdat je de berekening nodig hebt in je regeltabel, dat je daar ook de webviewer moet hebben. Precies hiervoor zijn de relaties uitgedacht ...

Link naar reactie
  • 0

De "regels tabel" is een verzameling van gegevens over een opdracht op basis waarvan de factuur gemaakt wordt en de salarissen uitbetaald worden. Ik heb hiervoor gekozen omdat hier de postcode van de lokatie en van de medewerker samen komen.

 

Ik heb het inmiddels werkend echter niet op de manier zoals het hoort. Kennelijk is de web viewer erg gevoelig voor wat ik doe: ik kreeg het totaal km's maar niet te zien.

 

:oops: Ik beken je dat ik jouw tabel heb gekopieerd naar mijn tabel en de viewer uit de pop-up heb gehaald en nu in hetzelfde venster heb gezet als de berekeningen. Nogmaals, ik moet iets over het hoofd zien maar mijn kennis is te beperkt om te zien wat precies :?

 

Het werkt nu ( zij het met een omweg). Dank voor je hulp weer!

 

Jerry

Link naar reactie
  • 0

Ik wil eveneens een aantal velden invullen in de url van de webviewer om bepaalde info te vinden.

Hoe kan je nu de refresh van de webviewer uitstellen tot je alles ingevuld hebt?

 

Nu vul ik het 1e veld in en dan krijg je "no data found" vooraleer je het 2e veld ingevuld hebt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...