Ga naar inhoud
  • 0

Hoe kom ik proper op het juiste record ?


Bruno

Vraag

Ik zit met het volgende probleem:

 

Ik dupliceer een offerte (offertetabel + offertedetaillijnen) naar de verkopen (verkooptabel + verkoopdetaillijnen).

Dus ik sta in layout - offerte , open een nieuw venster waarin die duplicatie gebeurt, vervolgens wordt dat nieuw venster gesloten waardoor ik uiteindelijk terug op die gedupliceerde offerte sta.

 

Als de offerte gekopieerd is naar de verkoop wordt deze verwijderd.

 

Nu is mijn vraag hoe je uiteindelijk terecht komt op mijn gecreeerde verkoop.

Heb al eens geprobeerd met de verkoopid op te slaan in een variabele (tijdens het dupliceren), zodat je daarna met een find, kunt gaan zoeken maar dit werkt niet.

Enige propere suggesties ?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik krijg een paar rare rillingen bij de manier van werken:

...dupliceer een offerte

en

...als de offerte gekopieerd is naar de verkoop wordt deze verwijderd.
:?

 

Waar ik eerder zou 'aanbevelen' een 'verkoop' te scripten vanuit de offerte en in de offerte aan te geven 'dat het een verkoop geworden is'.

 

De link offerte --> verkoop wordt behouden en de link verkoop --> offerte ook....

Dan kun je in de offerte verwijzen naar 'verkoop' en in verkoop 'verwijzen' naar offerte. 8O

Link naar reactie
  • 0
De link offerte --> verkoop wordt behouden en de link verkoop --> offerte ook....

 

Ik meen te weten dat je zelfs "verplicht" bent om offertes te bewaren zodat je ze kan voor leggen indien er bij een controle door de overheid om gevraagd wordt ...

De factuur dient namelijk conform te zijn aan de offerte .... indien niet, zal je een goede uitleg of ander bewijsmateriaal moeten hebben om te staven waarom niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik wou jullie niet lastig vallen met de interne organisatie maar eigenlijk verloopt de goederenstroom iets ingewikkelder

 

offerte>>>order>>prepared order (eigenlijk een afgewerkte order )>>verkoop

De prepared order is eigenlijk een verkoop die klaar ligt voor verzending maar die om de een of andere reden nog niet kan verzonden worden

(klant moet eerst betalen, klant wil bijbestellen, klant komt het afhalen,..)

 

Wanneer de prepared order de deur uitgaat wordt het een daadwerkelijke verkoop en kan de prepared order verwijderd worden.

De order krijgt dan de status: shipped

Die tussenstap is nodig om een betere controle op de stock te houden en een goed overzicht te houden van wat klaar ligt voor verkoop.

Link naar reactie
  • 0

Ik meen te weten dat je zelfs "verplicht" bent om offertes te bewaren zodat je ze kan voor leggen indien er bij een controle door de overheid om gevraagd wordt ...

 

Dat had ik in gedachte Rony, zonder nog juist te weten of dit nog geldig was in Belgie....

 

Die tussenstap is nodig om een betere controle op de stock te houden en een goed overzicht te houden van wat klaar ligt voor verkoop.

 

... en die tussenstap ga je dan verwijderen ?

Hoe rijmt dit dan met de 'quote' ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...