Ga naar inhoud
  • 0

Printen code 128 barcode


Luc Jolie

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank, WJ, voor de tip. Brian bespaart ons inderdaad de ellende van een mislukte deployment omdat de fonts op een aantal computers zouden ontbreken. Daar staat wel tegenover dat je voor codes 39 en 128 samen een kleine 600 USD moet neertellen. Dat is meer dan een FileMaker licentie... :?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van de oplossing van Brian Dunning.

Toch liep ik tegen een aantal problemen aan.

 

De barcode is alleen te lezen met een goede laserprinter. Anders werkt het echt niet soepel.

 

De afdruk kun je niet schalen. Zoals de code gemaakt wordt zo moet je deze ook printen. Zodra je gaat verkleinen... leest de scanner de code bijna niet meer.

 

Code 128 heeft een techniek aanboord waardoor de code beperkt blijft in de lengte. Dat is volgens mij 128C als ik het goed heb. De oplossing van Brian houdt daar geen rekening mee.

 

De code kan maar een beperkte lengte hebben, mede door de hierboven genoemde reden. 30 of 40 karakters.

 

De heren van sixfriedrice hebben hier een zeer goede plugin voor gemaakt.

 

Link: http://sixfriedrice.com/wp/products/6barcode

Link naar reactie
  • 0
...De barcode is alleen te lezen met een goede laserprinter. Anders werkt het echt niet soepel....

 

Dit gaf bij mij ook problemen.

Temeer omdat de hoogte van de barcode zoveel extra ruimte op ene regel ging vragen, dat bepaalde rapporten twee keer zo lang werden.

Om deze reden heb ik de barcode zelf aangepast en de hoogte gehalveerd. 't Was even wat werk, maar de barcode die ik nu lever bij de applicatie werkt op vrijwel dezelfde regelhoogte als arial 12 punts.

 

Wat dan nog noodzakelijk is, is het gebruik van een barcode-leespen in plaats van een handscanner.

Zo'n leespen is veel precieser over de code heen te trekken en dan werkt het allemaal erg goed.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van de oplossing van Brian Dunning.

Toch liep ik tegen een aantal problemen aan.

 

De barcode is alleen te lezen met een goede laserprinter. Anders werkt het echt niet soepel.

 

Was wel wat stoeien met het font (niet alle fonts werken goed) maar werkte hier goed met diverse printers, ook met inktjet...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...