Jump to content
  • 0

Printen code 128 barcode

Luc Jolie

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Barcode font aanschaffen of vrij downloaden (bijvoorbeeld hier).

Installeren op je systeem.

Installeren in FileMaker.

Font selecteren voor je veld.

Printen.

• 0
Posted

Nu ik eraan denk: bij code 39 moet je brongetal voorafgegaan en gevolgd worden door een asterisk. Ik weet niet of dat ook zo is voor de 128.

• 0
Posted

Kijk ook eens op de site van brian dunning dan hoef je geen fonts aan te schaffen en op computers te installeren.

Groet,

WJ

• 0
Posted

Dank, WJ, voor de tip. Brian bespaart ons inderdaad de ellende van een mislukte deployment omdat de fonts op een aantal computers zouden ontbreken. Daar staat wel tegenover dat je voor codes 39 en 128 samen een kleine 600 USD moet neertellen. Dat is meer dan een FileMaker licentie... :?

• 0
Posted

Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van de oplossing van Brian Dunning.

Toch liep ik tegen een aantal problemen aan.

De barcode is alleen te lezen met een goede laserprinter. Anders werkt het echt niet soepel.

De afdruk kun je niet schalen. Zoals de code gemaakt wordt zo moet je deze ook printen. Zodra je gaat verkleinen... leest de scanner de code bijna niet meer.

Code 128 heeft een techniek aanboord waardoor de code beperkt blijft in de lengte. Dat is volgens mij 128C als ik het goed heb. De oplossing van Brian houdt daar geen rekening mee.

De code kan maar een beperkte lengte hebben, mede door de hierboven genoemde reden. 30 of 40 karakters.

De heren van sixfriedrice hebben hier een zeer goede plugin voor gemaakt.

Link: http://sixfriedrice.com/wp/products/6barcode

• 0
Posted
...De barcode is alleen te lezen met een goede laserprinter. Anders werkt het echt niet soepel....

Dit gaf bij mij ook problemen.

Temeer omdat de hoogte van de barcode zoveel extra ruimte op ene regel ging vragen, dat bepaalde rapporten twee keer zo lang werden.

Om deze reden heb ik de barcode zelf aangepast en de hoogte gehalveerd. 't Was even wat werk, maar de barcode die ik nu lever bij de applicatie werkt op vrijwel dezelfde regelhoogte als arial 12 punts.

Wat dan nog noodzakelijk is, is het gebruik van een barcode-leespen in plaats van een handscanner.

Zo'n leespen is veel precieser over de code heen te trekken en dan werkt het allemaal erg goed.

• 0
Posted
Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van de oplossing van Brian Dunning.

Toch liep ik tegen een aantal problemen aan.

De barcode is alleen te lezen met een goede laserprinter. Anders werkt het echt niet soepel.

Was wel wat stoeien met het font (niet alle fonts werken goed) maar werkte hier goed met diverse printers, ook met inktjet...