Jump to content
  • 0

importeren van .dbf-bestanden

Uroman

Question

Posted

Hallo iedereen,

Ik wil graag een 100-tal dbf-bestanden met dezelfde structuur importeren in één filemakerbestand. De dbf-files bevinden zich uiteraard in dezelfde director. De bestandsnamen heb ik via TROI kunnen importeren en opsplitsen (per record). Kan ik nu via scripting ook de import laten uitvoeren? Misschien via een plugin?

Ik hoop dat ik deze iet één voor één moet gaan importeren.

Alvast bedankt...

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De filenames heb ik via troi-file kunnen importeren. (Eén record per file).

Nu wil ik graag de inhoud van de dbf-file gaan importeren in één table. De dbf-files bevatten allemaal dezelfde velden...

Het lukt mij niet om via een script de verschillende files te importeren. (via een loop)

Wanneer ik de map aanduid, zoals jullie suggereren dan krijg ik de foutmelding de de bestanden niet het juiste bestandsformaat hebben (geen txt-files)

Nog suggesties?

• 0
Posted

Ik had deze nacht zo'n verlicht moment... :idea: !

Ik kan met de troifile-plugin een file hernoemen... (move-file and rename)

Misschien voor de duidelijkheid een voorbeeldje:

Er bevinden zich x-aantal dbf-files in een folder.Deze hebben een variabele naam.

vb a.dbf, b.dbf,c.dbf....

Ik kan deze met de functie move-file (troiplugin) laten verplaatsen, en een andere naam geven. Ik hernoem zo telkens de file naar éénzelfde bestandsnaam. a.dbf wordt dan import.dbf,daarna laat ik b.dbf hernoemen naar import.dbf enz.... Dan kan ik via een loop telkens dezelfde bestandsnaam laten importeren in mijn database. Eénmaal het bestand geïmporteerd, kan ik het enventueel hernoemen naar zijn oorspronkelijke naam. (of wissen).

Ik ga dit nu even proberen... mijn vrouw had deze nacht mijn arm vast ... ze kent de smoezen ondertussen al...