Ga naar inhoud
  • 0

importeren van .dbf-bestanden


Uroman

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik wil graag een 100-tal dbf-bestanden met dezelfde structuur importeren in één filemakerbestand. De dbf-files bevinden zich uiteraard in dezelfde director. De bestandsnamen heb ik via TROI kunnen importeren en opsplitsen (per record). Kan ik nu via scripting ook de import laten uitvoeren? Misschien via een plugin?

Ik hoop dat ik deze iet één voor één moet gaan importeren.

 

Alvast bedankt...

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De filenames heb ik via troi-file kunnen importeren. (Eén record per file).

Nu wil ik graag de inhoud van de dbf-file gaan importeren in één table. De dbf-files bevatten allemaal dezelfde velden...

Het lukt mij niet om via een script de verschillende files te importeren. (via een loop)

Wanneer ik de map aanduid, zoals jullie suggereren dan krijg ik de foutmelding de de bestanden niet het juiste bestandsformaat hebben (geen txt-files)

 

Nog suggesties?

Link naar reactie
  • 0

Ik had deze nacht zo'n verlicht moment... :idea: !

Ik kan met de troifile-plugin een file hernoemen... (move-file and rename)

 

Misschien voor de duidelijkheid een voorbeeldje:

Er bevinden zich x-aantal dbf-files in een folder.Deze hebben een variabele naam.

vb a.dbf, b.dbf,c.dbf....

Ik kan deze met de functie move-file (troiplugin) laten verplaatsen, en een andere naam geven. Ik hernoem zo telkens de file naar éénzelfde bestandsnaam. a.dbf wordt dan import.dbf,daarna laat ik b.dbf hernoemen naar import.dbf enz.... Dan kan ik via een loop telkens dezelfde bestandsnaam laten importeren in mijn database. Eénmaal het bestand geïmporteerd, kan ik het enventueel hernoemen naar zijn oorspronkelijke naam. (of wissen).

Ik ga dit nu even proberen... mijn vrouw had deze nacht mijn arm vast ... ze kent de smoezen ondertussen al...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...