Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker op afstand. Hoe doe je dat? (opgelost)


Dick Verschuur

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha, Citrix cs., dat is geloof ik de allerduurste oplossing. Apple Remote Desktop de sloomste. En filesharing over internet, tja, tja, waarom ben ik daar nou huiverig voor.

 

Filesharing via VPN vind ik nog wel acceptabel, maar ik zou - onder voorbehoud van de specifieke voor mij onbekende randvoorwaarden - voor webpublishing gaan. Dat is

- niet zo duur

- zeer compatibel/platformonafhankelijk

- eventueel pda-vriendelijk

- op de toekomst voorbereid

 

Begrijp me goed: ik ben Filemaker fan, maar ik merk steeds vaker dat gebruikers willen dat er een 'back'-knop in de applicatie zit of meerdere sessies tegelijk willen openen (net als in een browser), dat ze de applicatie overal kunnen gebruiken (thuis en kantoor en mogelijk zelfs mobiel) en zeg nou eerlijk: waarom FM-licenties kopen als je genoeg hebt aan de mogelijkheden van IWP en CWP? Natuurlijk: Filemaker Server Advanced (die je nodig hebt voor die laatste dingen) kost ook wel wat, maar daarstaat tegenover dat je geen client licences nodig hebt.

 

Ook Filemaker Inc gelooft hier blijkbaar steeds meer in, gezien de php-ondersteuning in FMP9 en het stoppen met de ontwikkeling/verkoop van FM Mobile.

 

Een investering in IWP/CWP-kennis kost wat tijd, maar lijkt op termijn zeker te renderen.

Link naar reactie
  • 0

Als je dan vergelijkt, kijk dan even verder dan wat Webpagina's kunnen bieden....

 

Het hangt van de functionaliteit af die je nodig hebt.

 

Mocht je bijvoorbeeld geavanceerde rapporten nodig hebben om thuis te printen, dan houdt een webpagina al snel op.

Evenzo het uitgebreid foutloos tussen diverse schermen en tabellen navigeren. Of de invoercontrole (validatie) die op webpagina's nog wel eens te kort komt...

Al met al ben ik zelf nog helemaal geen fan van IWP. Ik begin binnenkort met een serieuze studie omtrent PHP. Ben benieuwd of dat hetgene is dat ik zoek.

 

 

Maar jouw keuze hangt van de complexiteit van het programma af. Ik heb zelf erg goede ervaringen met FM-Server via het web naar een thuislocatie te brengen. Werkelijk alles werkt thuis zoals het op de zaak ook werkt. En dat verhoogt de productiviteit die voor veel mensen best 350 euro waard is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...