jw Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Als de applicatie op FMS 8 werkt, dan kan je deze prima openen in Filemaker 9. Zijn daarover problemen bekend? En als alle gebruikers in 9 werken, maar de server blijft FMS8, gaat dat goed? Heeft iemand hier al positieve ervaring mee? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Ik heb een dergelijke situatie draaiend waarbij remote en lokaal ingelogd wordt met uitsluitend FM9-clients (een 100-tal) op een FMS8 server. Tot op heden heb ik geen problemen vastgesteld. Ik heb wel geen enkele functionaliteit gebruikt in de applicatie die niet ondersteund wordt door FM8. Dat lijkt me cruciaal te zijn wil je probleemloos kunnen werken. Nog dit jaar ga ik de server upgraden naar 9. Eerlijk gezegd zie ik er tegenop, wetende dat de FMS 8 zo stabiel draait. Quote Link to comment
0 jw Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 rony, dank je voor je antwoord. Bij de klant heb ik al wel de functionaliteit ingebouwd dat je een scherm kan uitrekken, die func. komt dan in eens beschikbaar. In een andere situatie kan de klant zelf de Windows server niet de fms 8 stilleggen, dus niet deinstalleren en fms 9 installeren. Is daar een truc voor? Ik was niet van plan zelf daar het systeem aan te passen. Quote Link to comment
0 AvD Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 In een andere situatie kan de klant zelf de Windows server niet de fms 8 stilleggen, dus niet deinstalleren en fms 9 installeren. Is daar een truc voor? Geen truc, wel een noodoplossing, tenminste als je bedoelt dat door een of andere storing de FM Server weigert af te sluiten (ik bedoel dus dat je de service niet kunt stopzetten). Dat komt voor. In dat geval is een geforceerde stop de enige uitweg, maar DOE DAT NIET ZONDER EERST DE FILEMAKER BESTANDEN GESLOTEN TE HEBBEN!! Quote Link to comment
Question
jw
Als de applicatie op FMS 8 werkt, dan kan je deze prima openen in Filemaker 9. Zijn daarover problemen bekend?
En als alle gebruikers in 9 werken, maar de server blijft FMS8, gaat dat goed? Heeft iemand hier al positieve ervaring mee?
3 answers to this question
Recommended Posts