Ga naar inhoud
  • 0

Niet automatisch opslaan van data


ReneBax

Vraag

Ik werk met FM 7.0

 

Ik heb een tabel waarvoor ik 4 layouts heb gecreerd waardoor ik door het klikken op en button naar een andere layout ga van hetzelfde record. Hierdoor ontstaat het tabblad principe.

 

FM slaat echter de gegevens meteen op als ik naar een andere layout ga. Ik kan dit uitschakelen door bij de layout-instellingen de optie "Recordwijzigen automatisch opslaan" uit zetten. Wanneer ik nu echter naar een andere layout ga dan krijg ik altijd een popup waarin gevraagd wordt of de gewijzigde gegevens opgeslagen moeten worden.

 

Hoe kan ik binnen FM 7 zorgen dat deze melding niet wordt getoond en de gegevens pas opgeslagen worden als de gebruiker op een knop Opslaan druk waarbij hij tussendoor gewoon van layout kan wisseln.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik ben blij dat Filemaker alles automatisch op schijf zet. Anders waren veel klante al een hoop data kwijt geweest.

Wat wel te maken is, is een een invoer met daarop globaalvelden voor de invoer. Pas na klikken op de knop Opslaan worden de velden gekopieerd in de echte datavelden. Niet vergeten de globaalvelden weer leeg te maken.

Op deze wijze sla je de data pas op in de goede velden na Opslaan, anders worden ze bij een volgende invoer weer overschreven.

 

Succes

Hiker

Link naar reactie
  • 0

Je kan inderdaad niet naar een andere layout gaan, zonder wijzigingen te bewaren of ongedaan te maken.

 

Je kan wel meerdere vensters gebruiken om verschillende layouts te tonen. In elk venster kan je een andere layout tonen waarop gebruikers wijzigingen kunnen aanbrengen. Je wisselt van scherm om een "batch" operatie te simuleren, en om evt. een "rollback" te kunnen doen.

 

Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van portals. Je kan in hoofd- en gerelateerde records op dezelfde layout wijzigingen aanbrengen. Een bewaren/ongedaan maken heeft betrekking op zowel wijzigingen in het hoofdrecord als de gerelateerde records in de portal.

 

Hopelijk helpt dit je een beetje.

 

 

- Jeroen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...