Ga naar inhoud
  • 0

Gevonden reeks laten zien in portaal?


Johnny

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beide oplossingen zijn bruikbaar. Toch zou ik kiezen voor de tweede oplossing van Nightwing. Deze maakt gebruik van de functie GetNthRecord ( ). Voor versie 8 van filemaker was dit niet mogelijk en hadden we weinig keus. Het kopiëren en plakken van records is daarmee overbodig geworden en bevorderd de betrouwbaarheid van je database.

Link naar reactie
  • 0

Ja... die 2de mogelijkheid... het interesseert mij ook wel!!! Waarschijnlijk is die ook veel sneller!!.... Maar daar heb ik toch ook wel wat hulp nodig...

 

@eroos

Ik vind om te beginnen al nergens die GetNthRecord-functie in het databeheer van de voorbeeldfile...

 

correctie... ondertussen gevonden... die functie wordt gebruikt in de GetValueSet-functie!

Link naar reactie
  • 0

Hou die GetValueSet als live-calculatie toch maar goed in het oog. Zoals ik kortgeleden nog vertelde deed die bij mij soms niets. Vooral wanneer er wat teveel records gevonden werden denk ik, en het was ook nog op een 1,5 GHz PC, met de mac zal het wel snor zitten :wink:

 

Ik gebruik die CF ook nog veel, maar om zeker te zijn: steeds in een script.

Link naar reactie
  • 0

@Gido

'k Heb de proef op de som genomen. Het aantal records mag inderdaad niet te groot zijn! Zelfs niet op een Mac! (Intel-iMac 2,16GHz). Ik kreeg vandaag een eeuwig draaiende strandbal als resultaat bij een foundset van +- 3000 records. 'k Heb Filemaker dus geforceerd moeten stoppen. (Of is er een middel om die eeuwig durende berekening te stoppen?). Gelukkig had ik pas daarvoor een backup gemaakt....

Is de eerste methode met gekopieer en geplak dan uiteindelijk toch niet beter, veiliger? :?

Ik zet in mijn script alvast een beveiliging: geen portaalweergave meer bij foundset boven 300 records.

Link naar reactie
  • 0

Oops, dat verbaast mij toch...

 

Nog een reden waarom ik het sowieso niet zou gebruiken als live-calc, is omdat het dan constant zit te updaten bij al wat je doet, ook wanneer je hier geen behoefte aan hebt (meestal), tenzij je dit weer zoveel mogelijk tracht op te vangen met allerlei voorwaarden in die calc.

 

Ray Cologon heeft ook een vb met een custom menu die bij Ctrl + F (alsook Find button, dacht ik) een Find script uitvoert, hetgeen ik een betere manier vindt om die CF zo transparant mogelijk toe te kunnen passen, want in een script heb je er vermoedelijk geen enkel probleem mee(?).

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook kan doen en snel en goed werkt. Is een fake portal maken met een recursive functie.

 

Stel je zit op record 2 van 10000. Je fake portal is 10 rijen. Dan kan je filemaker gewoon een lijst laten maken van record 1 tot en met 10 en 2 higlighten.

 

Zodoende hoeft filemaker altijd maar een set van 10 records te berekenen en blijft het dus snel, werkt mooi.

 

Groet,

 

WJ

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...