Ga naar inhoud
  • 0

Tekst wordt pas zichtbaar na window refresh


hansg

Vraag

Ik heb een database waarin in layout A via een keuzemenu met codes de bijbehorend adresgegevens worden aangevuld.

Voor het gemak: code in veld code geeft naam, adres, postcode en woonplaats weer. Deze gegevens worden opgehaald uit een aparte FMdatabase met adresgegevens.

Werkt in layout A.

In layout b heb ik dezelfde gegevens nodig. Echter nu zonder keuzemenu.

Ik heb hetzelfde veld (code) op layout b staan evenals de velden naam, adres, postcode en woonplaats.

De code wordt via relaties opgehaald. Dat werkt. Echter: eerst krijg ik allemaal blanco velden en pas nadat ik een keer naast de velden klik en een window refresh doe wordt alles zichtbaar.

Window refresh via een script werkt niet. Alleen klikken naast een veld en window refresh helpt.

Iemand een suggestie?

Ik werk met Filemaker 8.

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Layout a is een basisformulier waaronder een aantal werkzaamheden worden uitgevoerd. Werkzaamheden worden verzameld in een layout inzet

De code is de code van de opdrachtgever.

Layout b verzamelt de werkzaamheden en is een soort van bevestiging aan de opdrachtgever.

Daarom wordt dezelfde code (her)gebruikt.

De code wordt ook gebruikt in de inzet layout

Link naar reactie
  • 0

heb gehoord dat dat een probleem is bij FileMaker.

 

Window refresh via een script werkt niet.

Je kan FileMaker dwingen om te refreshen, door in het script op het einde twee stappen toe te voegen:

 

Set Zoom Level [75%]
Set Zoom Level [100%]

 

Normaal gezien werkt dit (credits aan Danny, die mij dit vertelde).

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

@ andries

Zoomlevel instellen in het script werkt ook niet.

Alleen na afloop van het script klikken naast een veld en refreshen werkt.

 

@ murtje

Dat zou ik graag willen, maar het is toch redelijk complex. Daarbij staan er namen en gegevens in die ik liever niet over het net laat slingeren.

Even snel een kloon maken lukt me ook niet een twee drie.

Als iemand echt wil helpen kan ik wel een pb sturen met een gezipt bestand (1,9 Mb).

Stuur mij maar een pb, dan reageer ik omgaand.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...