Ga naar inhoud
  • 0

Export Veld -> niet te vinden


andries

Vraag

Ik heb een veld genaamd "zone" in mijn tabel staan. Als ik echter wil exporteren, kan ik het veld niet terugvinden in mijn lijst met te exporteren velden. Ik heb het hier al eens gevraagd, en het is een probleem dat ze al lang hebben.

 

Komt het omdat de lijst maar een maximum aantal velden kan weergeven, en dus valt Zone (dat achteraan staat wegens alfabetisch sorteren) er tussen uit? Of is er een andere rede...

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In Lay-out Mode kun je de veldnamen zien. Daar blijkt vaak dat deze niet dezelfde zijn als de labels die de velden dragen wanneer je ze in Browse Mode bekijkt. Dat hangt af van de beslissingen van de ontwikkelaar die bijvoorbeeld een duidelijke en transparante naam wil geven aan een veld dat hij in Define Fields bijvoorbeeld D_LastReset heeft genoemd maar dat voor de gewone gebruikers "Start nieuw boekjaar" heet.

Link naar reactie
  • 0

Aan beide: bedankt !

 

Maar ik vrees dat geen van beide antwoorden mij helpt :) .

 

- Het veld heet inderdaad Zone.

- En ik heb inderdaad geen occurences... :-)

 

Ik heb eens verder onderzocht, en blijkt dat het de laatste 2 velden er niet instaan (tevens ook de laatste twee volgens alfabetische volgorde). Volgens onze plaatselijke expert is dat omdat FileMaker 6.0 maar een bepaalde hoeveelheid velden KAN laten zien om te exporteren, en deze twee vallen daar dus net buiten, maar helemaal zeker is hij hier niet van.

 

Maar goed, binnenkort draaien we op 8.5, en hopelijk is het dan opgelost.

Link naar reactie
  • 0
Volgens onze plaatselijke expert is dat omdat FileMaker 6.0 maar een bepaalde hoeveelheid velden KAN laten zien om te exporteren

Het is al een tijdje geleden. Maar voor zover ik nog uit mijn hoofd weet zijn bijvoorbeeld 300 velden geen probleem om te exporteren. Hoeveel velden heb je?

Ik zou eerder denken in de richting van bestandscorruptie. Heb je al eens geprobeerd om een kloon te maken van dat bestand en dan de export te testen?

Link naar reactie
  • 0

Dat van dat maximum aantal velden is niet waar, of althans niet op een redelijk aanvaardbare manier: ik heb zonet de proef gedaan met een oud bestand van een slecht geconcipieerde databank waarin 810 velden voorkwamen. Die werden alle getoond, in een wip naar rechts gemoved en al even snel geëxporteerd. Ik denk dus dat Joris het bij het rechte eind heeft.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...