Ga naar inhoud

Reeks zoeken, meerdere records tegelijk zoeken in 1 veld


Subcat

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

 

Ik probeer met 1 zoekopdracht een reeks te vinden.

 

Ik zoek bijv de records "1", "5", "222" en "23".

 

Hoe kan ik deze met 1 zo eenvoudig mogelijke zoekopdracht vinden?

 

Of moet ik toch een "tegentabel" maken en deze getallen importeren en de bijbhorende gegevens via een portaal en een relatie tevoorschijn te halen?

 

Ik hoop dat er een eenvoudige zoekopdracht is die op meerdere gegevens in 1 veld kan zoeken! Dank bij voorbaat voor tips.

Link naar reactie

Met zoeken zal dat niet lukken: denk alleen al aan het feit dat als je 5 zoekt ook 51 en 52 etc zult vinden.

Misschien moet je het in een relatie zoeken: getal intypen, gerelateerd komt tevoorschijn.

Kan ook door een serie te importeren in een tekstveld, getallen gescheiden door een return. In een portaal krijg je dan de bijbehorende records te zien.

Link naar reactie

Bedankt hiker,

 

Was er al bang voor dat er geen andere oplossing was dan een 'tegentabel"maken en daar de records in importeren en via een portaal de gegevens uit de brontabel te tonen.

 

Nu weet ik het vrijwel zeker!

 

Misschien een optie voor versie 10? Een importeerfunctie in de zoekfunctie die nieuwe virtuele zoekrecords genereert?

Link naar reactie

Als je niet met relaties wil werken, dan moet je het scripten.

 

- Je maakt een zoekveld (Globaal, tekst).

- Gebruikers kunnen meerdere waarden (onder elkaar) invoeren in de vorm van een return gescheiden lijst;

- Een zoekknop lanceert een script dat mbv de functies ValueCount() en GetValue() loopt over het lijstje in het globale veld, en voor elke nieuwe waarde een nieuwe request aanmaakt.

 

- Jeroen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...