Ga naar inhoud
  • 0

Portaal-vraagje


Cinta

Vraag

Ik heb een layout vanuit database #1, in deze layout staat een portaal vanuit database #2, nu heeft een record in deze layout in het portaal bijvoorbeeld 20 rijen, ik heb in het portaal een veld A (uit database #2), nu wil ik de mogelijkheid maken dat ik alle rijen in het portaal van veld A dezelfde waarde geef door het eenmalig d.m.v. bijvoorbeeld een drop-down in te voeren.

 

 

Edit//

 

Ik heb nog een tweede vraag: ik heb een lijst met allemaal 5 verschillende velden en een hele hoop records, nu wil ik dat de prijs van recordA 10% is van de prijs van recordB, is dit mogelijk? zoja, hoe?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok sorry voor de onduidelijkheid: Het gaat om een tableA met zo'n 250 verschillende records, al deze records zijn verhuurproducten. Er zijn meerdere velden zoals prijs, productomschrijving, categorie etc. Nu wil ik bij een paar specifieke records dat de prijs een percentage is van een ander record: bijvoorbeeld dat de prijs van recordA automatisch 10% wordt van whatever de prijs van recordB is bij het invullen van de prijzen. Ik ben benieuwd of dit mogelijk is? bvb

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp. Je verhuurt product A aan 100 euro. Op een bepaald moment heb je ook een product B, maar die wil je dan aan 90 euro verhuren?

 

Is er een link tussen beide, of is dit random bepaald? Ik kan bijvoorbeeld begrijpen dat je een nieuw product idd aan 100 euro zou willen verhuren en dat je hetzelfde soort product dat X jaren oud is wil verhuren met 10% korting. Is het zoiets? Of heeft product A geen link met product B?

Link naar reactie
  • 0

Ja precies, ff om het duidelijk te maken productA is 100 euro en het product is "personeel verhuur" en productB is daar altijd 10% van en dat is "reiskosten personeel", nu wil ik dat als ik productA verander van 100 naar 150 euro dat productB automatisch veranderd van 10 naar 15 euro.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je database dan goed is: horen Personeelsverhuur en reiskosten niet bij elkaar, dus in 1 record? Dan is een simpel calculatieveld voldoende.

En wat moet het precies zijn: 10% korting (waar Andries het over heeft) of 10% van ProductA waar je zelf over hebt?

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf bepaalt of er wel of geen reiskostenzijn dan moet je a) een script aan een knop hangen of b) een calculatie maken die pas gaat werken als jij dat wilt (trekmenu ja/nee in extra veld).

 

# Script:
Set Field [( bestand: reiskosten ; (GetNthRecord ( bestand: personeelskosten ; Get (RecordNumber) - 1 )) / 10 ]

 

//Calculatie:
If (reiskosten_jn = "ja"  ; ( (GetNthRecord ( personeelskosten ; Get (RecordNumber) - 1 )) / 10 )    ;  0 )

 

 

Wijziging: toevoeging calc.

Link naar reactie
  • 0

@Hiker,

 

Ik kan me voorstellen dat elke record een slechts 1 kostensoort laat zien en dat dus niet alle kostensoorten op 1 record worden verzameld.

Je hebt dan een script nodig om de berekening uit te voeren.

Een andere vraag is of dit voor een beginner niet een te ingewikkelde werkwijze is...

Link naar reactie
  • 0

Aangezien het mij nog steeds niet helemaal helder is wat het probleem is of waarom de database zo wordt opgezet blijft het gissen naar een oplossing. Dus Cinta: graag een duidelijke uitleg, evt. voorbeeld bestand.

 

Quote "bijvoorbeeld dat de prijs van recordA automatisch 10% wordt van whatever de prijs van recordB is bij het invullen van de prijzen."

Als record A hier een hijskraan is en record B een kruiwagen dan is het of een hele dure kruiwagen of een hele goedkope hijskraan.

Ik hoop dus niet dat je je prijskaartjes print vanuit Filemaker.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp totaal niet wat het nut van deze database is en wat Cinta er mee wil maar misschien is bijgevoegd voorbeeld wel een oplossing?

Ik ga uit van 3 klanten. De omschrijving hiervan zijn 3 velden. Vervolgens heb ik 3 global velden met de eventuele verhoging. (nu 10,20 30% kan aan worden gepast.). Nadeel is dat als men de verhoging tussentijds aanpast ook de oude regels op die manier mee veranderen. Is het misschien nu zo dat men met een excel spreadsheet werkt, en Cinta nu ditzelfde wil bereiken met een database? Zo ja dan zou ik toch met meerdere tabellen werken. Klant, produkt,verhuurregels zijn minimaal denk ik?

portaal.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...