Ga naar inhoud
  • 0

Capture Error Code 800


andries

Vraag

Beste forumgangers,

 

met de Set Error Capture On script stap worden al de FileMaker popups geblokkeerd, en kunnen we zelf dus voor foutopvanging zorgen.

 

Echter... als je een Export Field Contents doet naar een niet bestaand pad (resulteert in Error Code 800), zal FileMaker toch nog altijd een "eigen" pop-up tonen.

 

Is iemand dit al tegengekomen? Is er (buiten de Troi plugin) een mogelijkheid om dit te omzeilen?

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

sorry voor de foute woordkeuze... popups klinkt idd niet zo goed. maar het gaat inderdaad om de foutmeldingen.

 

mja maar het lijkt mij er op dat het een foutmelding is van FileMaker en niet van Windows of MacOS...

 

Ik heb een afbeelding toegevoegd met de foutmelding. En ik ben er 99% (ik durf geen 100 te zeggen ) zeker van dat ik de Set Error Capture On heb gebruikt, want verder in het script loopt alles prima.

 

Tevens vond ik dit terug op een andere site (gaat nog wel over FM5.5):

 

This is an Error 800.

Even with the Set Error Capture [On] the dialog for a bad file location still shows (at least in 5.5)

5a758dc8c50b4_Picture1.png.87b1d1ccab1ee82af82e072a546772c0.png

Link naar reactie
  • 0

Er zijn een aantal codes die nooit door de Set Error Capture zullen onderdrukt worden.

 

Die zitten voornamelijk in de 800 reeks, met nog een paar erbuiten.

 

Voor zover ik weet worden de volgende codes vanaf FileMaker 7 niet onderdrukt:

 

200 (een uitzondering bij Export mapping dialog)

800

801 t.e.m. 808 (met uitsluiting van 802 en 803)

811

814

816

817

903

906 (enkel bij Open Find/Replace Script/Button)

 

Vermits FileMaker ingesteld is om de code te tonen, is er native weinig of niets aan te doen, tenzij zodanig coderen dat je scriptmatig nooit tegen die error aanloopt.

Link naar reactie
  • 0

hartelijk bedankt !

 

ik heb ondertussen gezien dat hij geen foutmelding geeft bij export records... dus met die scriptstap kan wel nagegaan worden zonder foutmelding van Filemaker of een pad bestaand is of niet, en indien niet krijg je dus een error code die je wel kan opvangen (waar ik nog aan moet werken: als het wel werkt, dan krijg je natuurlijk een export van de records, en dat wil je niet...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...