Ga naar inhoud
  • 0

Zelf vullende lijst


Maloud

Vraag

In één van de voorbeelden heb ik gezien dat je in een keuzelijs ook aan kunt geven of deze (automatisch) aangevuld moet worden.

 

Iemand die me op het juiste spoor zet zodat dit ook bij mij kan en gaat werken?? Bij voorbaat dank - Louis

 

p.s.

 

veld/besturingselement - instellingen - keuzelijst - automatisch aanvullen met invoerlijst

FMp1.jpg.41554994d82d9e275018f49e54fc83fc.jpg

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ALs je dat voorbeeld goed bekijkt waarin dit automatisch aanvullen plaats vindt, moet je er uit komen lijkt me?

Ik kan me voorstellen dat je een keuzelijst hebt die gemaakt wordt van een tabel. De tabel kun je vervolgens laten vullen met gegevens. (waardoor de keuzelijst automatisch wordt aangevuld)

Link naar reactie
  • 0

jw,

 

Als je gebruik maakt van een venstermenu dan kun je geen gebruik maken van de auto aanvul functie.

 

Als ik Maloud goed begrijp wil hij, als je een geindexeerde lijst hebt met data, dat deze gebruikt kan worden bij het invullen van dit veld.

 

Ik vermoed Maloud, dat het veld dat je gebruikt geen index heeft en dan werkt de functie niet.

 

Deze werkt alleen met geindexeerde velden of lijsten die je zelf kan aanvullen (lijst met eigen waarden). Ik heb het voorbeeld van jw aangepast. Deze werkt omdat het dus een lijst is met eigen waarden.

 

Je kan indexeren aanzetten in de eigenschappen van ieder veld. Normaal staat deze op geen index maar... staat er een vinkje bij automatisch indices maken indien noodzakelijk. In dat geval bepaald Filemaker zelf of het indexeren nodig is.

 

In het lijstje staat Ipod. Als je dus de 'I' van Ipod invult wordt deze automatisch getoond.

aanvullijst2.fp7

Link naar reactie
  • 0

zelf aanvullende lijst...

 

is handig en snel opgezet maar soms lopen hier ook de waarden uit de hand.

 

je kan een relatie maken via een get(currentdate) naar een extra veld met daarin vb de creation date - n dagen ...

 

dan kan je aanvullende lijst de waarden geven van vb een maand oud. ipv alles dus ook diegene dat je eigenlijk nooit meer gebruikt/zal gebruiken.

 

dus zelf aanvullende en zelf reinigende lijst ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...