Arnoud Posted August 11, 2008 Posted August 11, 2008 Hallo allemaal, Dit bestand kwam ik zojuist tegen in mijn archief. Het checkt of het International Bank Account Number (IBAN) correct is en geeft algemene info over de validatie. Alleen voor die algemene info is het bestand het bekijken al waard denk ik. Het is in feite mijn eerste custom functie geworden. Ik ben er de paasdagen flink zoet mee geweest en vond het een leuke oefening. De pro's vinden het wellicht drie keer niks maar ja ik ben gewoon een amateur. Oh ja, ik heb helaas niet de tijd om inhoudelijk over de code te corresponderen, maar een reaktie is altijd leuk natuurlijk. Last but not least, dit bestand is zoals het is, en werkt mogelijk niet correct, gebruik is dus voor eigen risico. gr, Arnoud IBANchecker18.rar Quote
0 Bad_Wolf Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Beste Arnoud, Bedankt voor de informatie en het berekenen van de IBAN code. Zeer interessant en zeer bruikbaar. Klasse, zeker voor diegenen die regelmatig IBAN rekeningen gebruiken. Dit bestand is 17 keer gedownload. Aan de 16 mensen voor mij die dit bestand gedownload hebben : Arnoud heeft er ongetwijfeld veel werk en tijd in gestoken om dit te maken. Is in ruil hiervoor dan een kort berichtje met "bedankt" dan echt zoveel te veel gevraagd. Ik zou beschaamd zijn. Nog een prettige dag gewenst en veel creativiteit! Met vriendelijke groeten, Bad_Wolf Quote
0 rmw Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 De pro's vinden het wellicht drie keer niks maar ja ik ben gewoon een amateur. Ik geef je het te doen die pro te vinden Heel professioneel opgezet tips&trucks bestand Ik heb het nog niet aangedurft de code te doorgronden, maar ga het zeker proberen. Bedankt. rmw Quote
0 AvD Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Dit bestand is 17 keer gedownload. Aan de 16 mensen voor mij die dit bestand gedownload hebben : Arnoud heeft er ongetwijfeld veel werk en tijd in gestoken om dit te maken. Is in ruil hiervoor dan een kort berichtje met "bedankt" dan echt zoveel te veel gevraagd. Ik zou beschaamd zijn. Ja, Bad_wolf, gelijk heb je. Maar Arnoud is iemand van de oude garde hier, en die weet, zoals een aantal onder ons, hoe het er hier vaak aan toegaat. Rony, Sanne en nog een paar anderen hebben daar in de tijd tegen gevochten. Resultaat is dat enkele van de beste krachten hier zich hebben teruggetrokken. Léo Ferré heeft ooit gezongen: "Le désespoir est une forme supérieure de la critique". Dank, Arnoud, voor je zoveelste bijdrage. Quote
0 Bad_Wolf Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Beste AVD, Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, maar iedereen wil graag tenminste een beetje waardering in ruil voor zijn/haar hulp of werk. Het is een kleine moeite om "bedankt" te zeggen in ruil voor de geboden hulp. En het stimuleert ook om mensen te blijven helpen. Wie de wereld wil veranderen, moet met zichzelf beginnen. Heel goed forum trouwens! Nog een prettige dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Bad_Wolf Quote
0 Bold'or Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Beste Arnoud, Ik heb je IBAN oplossing eens goed bekeken en afgezien van de juiste werking ervan ook de manier van presenteren doet mij inspireren. Ik heb zelf een hele verzameling "probeersels" die echt "af" zouden zijn met zo'n uitwerking. Bedankt. Quote
0 Stardust Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Als 27ste dl'er wil ik eveneens hierbij m'n welgemeende dank betuigen! Dit geldt trouwens voor iedereen die hier zijn/haar projecten met ons deelt als eveneens voor al diegenen die ons verblijden met hun advies en kennis, ik ben ze héél dankbaar!! Danny Quote
0 Arnoud Posted August 19, 2008 Author Posted August 19, 2008 Heel erg bedankt voor jullie complimenten en bedankjes. Maar laten we e.e.a. wel in de juiste proportie zien. Er zijn op Clarify FMP cracks die bijna dagelijks advies geven aan hen die niet verder kunnen, waaronder ik zelf onlangs. Deze mensen zijn wat mij betreft de helden van Clarify en ik dank hen hartelijk voor hun inzet. Het zal niet altijd makkelijk zijn om dezelfde dingen soms meerdere keren te moeten uitleggen, maar zij hebben daar kennelijk engelengeduld voor. Wat mij betreft zouden deze adviezen soms ietwat minder hapklare brokken mogen zijn en wat meer op de methodiek van de oplossing gericht. Het probleem van de vragenstellers is welliswaar direct opgelost maar je kan je afvragen wat deze daar eigenlijk van heeft opgestoken. Soms weet ik namelijk zelf ook het antwoord niet op een gestelde vraag van een poster maar heb ik het wel binnen de kortste keren opgelost door de Helpfile te raadplegen en een van die mooie voorbeeldjes toe te passen op het concrete probleem... Gr, Arnoud Quote
0 Optic Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 32e downloader hier en kan helaas het .rar bestand nog niet uitpakken. Zodra ik dat wel kan volgt commentaar Léo Ferré heeft ooit gezongen: "Le désespoir est une forme supérieure de la critique". Dank, Arnoud, voor je zoveelste bijdrage. Ik kan geen Frans, maar volgens mij heeft het met kritiek oid te maken Quote
0 Stardust Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Léo Ferré heeft ooit gezongen: "Le désespoir est une forme supérieure de la critique". Ik kan geen Frans, maar volgens mij heeft het met kritiek oid te maken Vrij vertaald, 'De wanhoop is een superieure vorm van kritiek' MVG, Danny Quote
0 Arnoud Posted August 20, 2008 Author Posted August 20, 2008 Dat je 'Frans niet kent' kan je niet meer als excuus opgeven hoor... GOOGLE VERTALEN: "Wanhoop is een hogere vorm van kritiek" Soms zijn de vertalingen wat krom maar deze kan er mee door. http:// http://www.google.com/translate_t?sl=fr&tl=nl Quote
0 Optic Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Dat je 'Frans niet kent' kan je niet meer als excuus opgeven hoor...GOOGLE VERTALEN: "Wanhoop is een hogere vorm van kritiek" Soms zijn de vertalingen wat krom maar deze kan er mee door. http:// http://www.google.com/translate_t?sl=fr&tl=nl Ik gebruik sowieso geen online vertalers voor talen die ik helemaal niet ken en hierdoor de vertaling niet enigzins kan inschatten op juistheid. Complete zinnen zijn trouwens helemaal drama... In ieder geval bedankt voor je vertaling Danny Quote
0 Jeroen Aarts Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 De pro's vinden het wellicht drie keer niks maar ja ik ben gewoon een amateur. Ook ik begrijp niet waar je dit vandaan haalt. Je voorbeeldbestand is heel erg pro, en als 35ste downloader kan ik ook niet anders dan je bedanken voor je bijdrage aan de FileMaker gemeenschap. D'r zijn nog andere leden die gelijkaardige custom functions gepost hebben (controle en formattering BTW nummers bv.), misschien is het een idee om ergens op clarify een plaats te zoeken voor deze gedeelde kennis. Nogmaals bedankt voor je bijdrage, het aantal downloads spreekt voor zich! - Jeroen Quote
0 Stardust Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 D'r zijn nog andere leden die gelijkaardige custom functions gepost hebben (controle en formattering BTW nummers bv.), misschien is het een idee om ergens op clarify een plaats te zoeken voor deze gedeelde kennis. Wel dit vind ik nu een uitstekend idee! Danny Quote
0 Rony Rabijns Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Er is een documentatie-forum dat hier voor gebruikt kan/mag worden. Om die reden wordt het beheerd door de moderators. Ik zal eens kijken als ik de tijd heb, om wat linken aan te leggen vanuit dat forum naar de voorbeeldfiles. Maar denk er aan, geduld is een mooie deugd ... Quote
0 Tom Posted August 26, 2008 Posted August 26, 2008 Gezien al deze lovende kritiek ga ik het ook eens downloaden. Ik heb niet direct een iban controle nodig maat ben toch nieuwsgierig om er eens naat te kijken. Bedankt. Tom Quote
Question
Arnoud
Hallo allemaal,
Dit bestand kwam ik zojuist tegen in mijn archief.
Het checkt of het International Bank Account Number (IBAN) correct is
en geeft algemene info over de validatie.
Alleen voor die algemene info is het bestand het bekijken al waard denk ik. Het is in feite mijn eerste custom functie geworden.
Ik ben er de paasdagen flink zoet mee geweest en vond het een leuke
oefening.
De pro's vinden het wellicht drie keer niks maar ja ik ben gewoon een amateur.
Oh ja, ik heb helaas niet de tijd om inhoudelijk over de code te corresponderen, maar een reaktie is altijd leuk natuurlijk.
Last but not least, dit bestand is zoals het is, en werkt mogelijk niet correct, gebruik is dus voor eigen risico.
gr,
Arnoud
IBANchecker18.rar
15 answers to this question
Recommended Posts