Jump to content
  • 0

Getal WEL tonen indien "0"

Jerry

Question

Posted

Ik heb een calculatie field met een case functie dat een getal als resultaat geeft. Nu wil ik graag altijd een "0"als resultaat zien als de case niets oplevert.

Het gekke is dat ik soms wel, soms niet een "0" als resultaat te zien krijg.

Heb ik nu te lang zitten staren of doe ik iets fout? ( misschien beide?)

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb allebei de mogelijkheden geprobeerd maar er is geen verschil.

Ik heb een screenshot bijgevoegd.

Graag zou ik de lay-out wat netter maken door of, alles "0,00" te laten zien of alles leeg.

5a758dc9554cd_Getallentonenalszenulzijn.thumb.JPG.4e5abb57fd0cc63fdc7e350c72f39cbb.JPG

• 0
Posted

En de velden zijn wel getalsvelden? Bij tekstvelden werkt het niet, is ook niet instelbaar.

Gek veel andere zaken kan ik niet bedenken en ik betrap Filemaker niet op fouten op dit onderwerp.

Dus: wordt er uberhaupt wel iets berekend en is de presentatie van het getalsveld wel op 0 ingesteld?

PS: een getal dat niet exact 0 is, wordt altijd gepresenteerd, al staat de uitkomst 4 cijfers achter de comma. Je ziet dan 0,00 verschijnen.

• 0
Posted

Je kan het als volgt oplossen:

Het veld waar de berekening in plaatsvindt heet bijvoorbeeld totaal.

Maak vervolgens een calculatie veld totaal_show of iets dergelijks en geef de volgende berekening:

If ( IsEmpty ( totaal ) ; "0,00" ; totaal )

Probleem opgelost!

• 0
Posted

De velden zijn inderdaad getalvelden. ( Berekeningsvelden met "getal" als resultaat.) Snappen doe ik het niet, de nullen worden de ene keer wel netjes getoond soms gewoon niet. :?:

En met de oplossing van Eroos is het probleem opgelost inderdaad.

Dank!

• 0
Posted
Ik heb een calculatie field met een case functie dat een getal als resultaat geeft. Nu wil ik graag altijd een "0" als resultaat zien als de case niets oplevert.

Probleem opgelost: de Case-functies hadden blijkbaar geen default-waarde "0" zoals gewenst. Door toevoeging van die waarden met een GetAsTime(0) verscheen meteen de gewenste 00:00.