Ga naar inhoud
  • 0

zoeken


G.B.BREUKEL

Vraag

Wie heef er een oplossing voor het volgende. ( ik weet het even niet)

 

Ik het een layout OVERZICHT werkbonnen nu word er van uit hier een factuur gemaakt ( met een knopje factuur achter de regel).

Dus ik geef als parameters mee ( dus ga naar layout FACTUUR ) "nieuw" en als 2e "code werkbon".

Dit gaat allemaal goed niets mis mee het factuur word gemaakt en alle gegeven die ik wil zie zie ik.

 

Maar nu wil ik dat als ik weer op het zelfde knopje click dat ik de melding krijg dat het factuur al gemaakt is, maar hoe doe ik dit (evt in een script) heeft iemand een idee en een voorbeeld.

 

Alvast bedankt.

Gerard

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een relatie aanbrengen tussen code werkbon in factuur en code werkbon in de werkbon is sowieso handig om vanuit het factuur naar de gerelateerde werkbon te kunnen switchen en bovendien kun je die relatie gebruiken om te checken of er al een factuur bestaat voor de betreffende werkbon. Een jointable tussen die twee, daar zie ik de noodzaak in dit geval niet zo erg van in, waarom vindt je dat nodig?

Link naar reactie
  • 0
Een jointable tussen die twee, daar zie ik de noodzaak in dit geval niet zo erg van in, waarom vindt je dat nodig?

 

Omdat in de dagdagelijkse werkomgeving niet iedere werkbon altijd in één keer wordt gefactureerd. Soms moet je een bon in 2 of meerdere keren kunnen factureren of uitleveren of ... omdat dat zo gevraagd wordt, omdat er spullen niet voorhanden zijn, ...

En dat kan dan enkel via een joinfile.

Link naar reactie
  • 0

Maar nu wil ik dat als ik weer op het zelfde knopje click dat ik de melding krijg dat het factuur al gemaakt is, maar hoe doe ik dit (evt in een script) heeft iemand een idee en een voorbeeld.

 

Het meest makkelijke is om een extra variabele te maken. Bij aanmaak van de factuur wordt deze op "ja" gezet, bij de tweede keer wordt gekeken of de variabele al op "ja" staat, in dat geval wordt geen extra factuur aangemaakt.

Link naar reactie
  • 0
Bij aanmaak van de factuur wordt deze op "ja" gezet

Maar dan lukt het helemaal niet meer met deelbetalingen.

 

Het zou mij beter lijken dat je in de nieuwe factuur ook het id van de werkbon bijhoud zodat je een relatie tussen de twee kan leggen.

Bij de werkbonnen laat je het totaal gefactureerde bedrag (een werkbon kan dus meerdere facturen hebben) berekenen en voordat er een factuur gemaakt wordt laat je in het script kijken of het totaal gefactureerde bedrag groter of gelijk is aan het bedrag op de werkbon. Zo ja, dan natuurlijk geen factuur, hoewel ik altijd een mogelijkheid openhoud voor de gebruiker om het te negeren omdat er altijd wel een keer een reden is waarom je toch alsnog een factuur zou moeten maken.

 

Groet, Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...