Rony Rabijns Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Beste Clarify-gebruikers, Er verschijnen de laatste dagen nogal wat spam-postings her en der op Clarify. Mag ik jullie vragen niet door te klikken op de links die er in vermeld worden. We doen ons best om de postings te verwijderen en het probleem te tackelen. Rony Quote
tackenco Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Hoi Rony, Kan er geen captcha tussen bij het plaatsen van berichten? Ik denk dat dat iets meer moeite voor ons als gebruikers is maar het bespaart jouw een hoop werk en iedereen verder een hoop frustratie. Groet, Niels Quote
Rony Rabijns Posted November 28, 2008 Author Posted November 28, 2008 Dat gaan we wellicht ook doen. Alleen is God momenteel met vakantie en moeten voorlopig zijn Engelen alle duivels de deur wijzen. Quote
Administrator Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Net terug. Ik heb de visuele bevestiging bij registratie wat moeilijker gemaakt, hopelijk houdt dit de duiveltjes wat beter tegen. Quote
janjaap Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Net terug. Ik heb de visuele bevestiging bij registratie wat moeilijker gemaakt, hopelijk houdt dit de duiveltjes wat beter tegen. Zo te zien zijn duiveltjes niet onder de indruk JJ Quote
Rony Rabijns Posted December 5, 2008 Author Posted December 5, 2008 Janjaap, Heb je nog ergens spamberichten gevonden dan? Rony Quote
janjaap Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Ik had er vanmiddag 8 in de RSS-feed staan, maar op het forum vind ik ze niet terug. JJ http://i38.tinypic.com/dqombn.png Quote
SuperWimmie Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Ik hou zelf een heel groot ander forum bij, daar hebben we besloten om de aanmeldingen van nieuwe leden via de admin te laten verlopen. Oftewel, de gebruiker meldt zich aan, de beheerder krijgt een emailtje van het forum om het nieuwe account te accoorderen. Doordat we daar de stelling hebben geintroduceerd dat iedereen zich met zijn/haar echte naam moet aanmelden, is een schifting tussen spam-accounts en echte accounts gemakkelijk te maken. Gevolg is dat we vele nieuwe accounts zien verschijnen die niet worden aangemeldt. Sinds deze ombuiging hebben we geen spam mailtjes meer gezien. Alleen... het is wat werk. Quote
Recommended Posts