Ga naar inhoud
  • 0

Raar probleem met kopiëren en zoeken

tackenco

Vraag

Geplaatst:

Ik heb een raar probleem bij een klant van mij.

Je kopieert bijvoorbeeld een naam uit een mail of word bestand naar het clipboard.

Daarna Filemaker zoeken en plakt dan de tekst in een willekeurig veld.

Dan komt er alleen een blokje in het veld te staan.

Als Filemaker niet in de zoekmodus staat en je plakt hetzelfde clipboard wordt wel de gekopieerde tekst gewoon geplakt.

Dit alles gebeurt op windows machines met XP pro maar niet op alle machines in het kantoor.

Ook op mijn mac kan ik het niet reproduceren.

Ik ben abosoluut geen systeembeheerder en al helemaal geen Windows kenner. Wie herkent dit probleem en weet waar het probleem zou kunnen zitten?

Bij voorbaat dank,

Niels

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Het is zo vreemd dat het probleem zich alleen voordoet in de zoekmodus.

In de bladermodus werkt het zoals je zou verwachten.

Zo lang ik al full time met Filemaker werk (sinds 3.5) voor talloze organisaties met talloze applicaties heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Ik vermoed wel iets met het computersysteem, systemformats, o.i.d. omdat het niet op alle machines aan de hand is.

Op één computer komt er trouwens een blokje te staan als je plakt terwijl er op een andere computer een Pi teken komt te staan :?

• 0
Geplaatst:

Ik heb dit ook vaak, het is, denk ik. een scheidingslijn van velden in bijvoorbeeld een website of excel sheet.

Probeer eens heel nauwkeurig alleen de tekst te kopiëren - van de linker- of van de rechterkant te beginnen. Je zult zien dat het probleem zich dan niet (meer) voordoet. :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...