Jump to content
  • 0

Raar probleem met kopiëren en zoeken

tackenco

Question

Posted

Ik heb een raar probleem bij een klant van mij.

Je kopieert bijvoorbeeld een naam uit een mail of word bestand naar het clipboard.

Daarna Filemaker zoeken en plakt dan de tekst in een willekeurig veld.

Dan komt er alleen een blokje in het veld te staan.

Als Filemaker niet in de zoekmodus staat en je plakt hetzelfde clipboard wordt wel de gekopieerde tekst gewoon geplakt.

Dit alles gebeurt op windows machines met XP pro maar niet op alle machines in het kantoor.

Ook op mijn mac kan ik het niet reproduceren.

Ik ben abosoluut geen systeembeheerder en al helemaal geen Windows kenner. Wie herkent dit probleem en weet waar het probleem zou kunnen zitten?

Bij voorbaat dank,

Niels

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het is zo vreemd dat het probleem zich alleen voordoet in de zoekmodus.

In de bladermodus werkt het zoals je zou verwachten.

Zo lang ik al full time met Filemaker werk (sinds 3.5) voor talloze organisaties met talloze applicaties heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Ik vermoed wel iets met het computersysteem, systemformats, o.i.d. omdat het niet op alle machines aan de hand is.

Op één computer komt er trouwens een blokje te staan als je plakt terwijl er op een andere computer een Pi teken komt te staan :?

• 0
Posted

Ik heb dit ook vaak, het is, denk ik. een scheidingslijn van velden in bijvoorbeeld een website of excel sheet.

Probeer eens heel nauwkeurig alleen de tekst te kopiëren - van de linker- of van de rechterkant te beginnen. Je zult zien dat het probleem zich dan niet (meer) voordoet. :D