Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 5 Volume Licentie


EdgarKool

Vraag

Hallo,

 

Wij hebben op kantoor nog de versie 5 draaien. Op zich werkt dat goed alleen hebben we problemen om met meerdere mensen via een terminal server in te loggen. We hebben 15 losse licensies en we moeten eigenlijk een volume licensie hebben om via de terminal te kunnen werken. Althans dat heb ik net van Filemaker gehoord.

Filemaker heeft deze niet meer. Wellicht heeft iemand deze te koop voor de versie 5.

 

We hebben ongeveer 10 a 15 gebruikers.

 

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edgar kool

e.kool@holkemagroup.nl

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Hiker,

 

Bedankt voor je reactie.

 

We hebben Filemaker Server al lopen. En dat werkt ook prima. Maar als we via VPN het netwerk op gaan komen we binnen via de terminal server. En daar ligt het probleem. We kunnen ook via Extern bureau blad er komen maar dat is aanzienlijk trager. Plus dat dan een aantal pc's op kantoor aan moeten blijven.

Dus we hebben echt die volume licentie nodig. Maar mocht ik wat over het hoofd zien dan hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edgar Kool

Link naar reactie
  • 0

Beste Edgar,

 

Je hebt inderdaad een VLA licentie nodig om dit te kunnen doen. Echter een VLA licentie is bedrijfsgebonden en dat schept juridische beperkingen. Je zou dus iemand moeten hebben die zijn FileMaker licentie niet meer gebruikt en dan zou de licentie nog overdraagbaar moeten zijn. Ik denk dat je als bedrijf je niet aan een dergelijk actie (lees illegaal) moet wagen.

 

Gr,

Bart

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...