Jump to content
  • 0

gedeelte sliden

halph

Question

Posted

Mijn vraag is of het mogelijk is om gedeelten te sliden (verschuiven).

Ik heb een offerte waarin meestal de inleiding, die geplaatst is in het titelkopgedeelte, kort is. Maar soms ook is de inleiding heel groot (een hele pagina). Om met die grote inleiding rekening te houden moet het veld waarin de inleiding wordt aangeroepen (met een samenvoegveld) groot worden. Ik verklein het veld via het "sliden" in de gevallen dat de inleiding korter wordt.

Het betekent dat ook het titelkopgedeelte heel groot moet zijn om rekening te houden met de grote inleidingen. Mijn probleem treed dan op als de inleiding korter is en ik het veld met daarin de inleiding laat "sliden". Het Titelkopgedeelte blijft dan groot. Dat werkt dus niet. Is het mogelijk ook dat gedeelte te "sliden" ?

Ik heb het helaas nog niet kunnen vinden.

Henny

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een title gedeelte kan niet sliden in FileMaker (geen idee waarom niet...)

Een workaround is om een subsummary aan te maken die je sorteert op een constante. Daarin plaats je je beschrijving, en die laat je dan sliden.

Groetjes

• 0
Posted

Probeer te zoeken naar een oplossing dat het in de Subsummary geplaatst kan worden. Vrijwel altijd lukt dat door een extra veld in de sortering op te nemen die over alle records dezelfde waarde heeft (calculated field met een vaste waarde).

• 0
Posted

Ergens lukt het mij niet om een veld te laten sliden.

zelfs al staat er niets in blijft de ruimte die dat veld inneemt behouden.

het gevolg is dat het summery gedeelte ook niet verdwijnt zoals ik ook met deze workaround wil bereiken.