Ik heb een applicatie draaien die door middel van AppleScript bepaalde eigenschappen van foto's ophaalt en ze dan terug communiceert naar FileMaker.
set this_file to "Macintosh HD:private:var:tmp:folders:502:TemporaryItems:FileMaker:temp.jpg"
try
tell application "Image Events"
-- start the Image Events application
launch
-- open the image file
set this_image to open this_file
-- extract the property value
copy the dimensions of this_image to {W, H}
-- purge the open image data
close this_image
end tell
on error error_message
display dialog error_message
end try
tell application "FileMaker Pro Advanced"
tell database "TEST"
tell table "PHO_Photos"
set cell "g_edt_resize_H" of current record to H
set cell "g_edt_resize_W" of current record to W
end tell
end tell
end tell
Dit werkte perfect tot ik FM10Adv ook installeerde op mijn computer ( heb nu dus 9 en 10 draaien ). Deze twee applicaties hebben dezelfde naam, namelijk "FileMaker Pro Advanced". Ik heb het gevoel dat AppleScript nu niet meer weet met welke hij nu eigenlijk moet praten, en dus maar faalt.
Ik heb gehoord dat er een methode is om een actief proces te bekijken aan de hand van
tell applictation "System Events"
tell process "FileMaker Pro Advanced"
code hier
end tell
end tell
Ik krijg dit echter ook niet aan de praat. Heeft er hier iemand nog problemen mee gehad? En hebben jullie een work around gevonden?
Question
andries
Ik heb een applicatie draaien die door middel van AppleScript bepaalde eigenschappen van foto's ophaalt en ze dan terug communiceert naar FileMaker.
Dit werkte perfect tot ik FM10Adv ook installeerde op mijn computer ( heb nu dus 9 en 10 draaien ). Deze twee applicaties hebben dezelfde naam, namelijk "FileMaker Pro Advanced". Ik heb het gevoel dat AppleScript nu niet meer weet met welke hij nu eigenlijk moet praten, en dus maar faalt.
Ik heb gehoord dat er een methode is om een actief proces te bekijken aan de hand van
Ik krijg dit echter ook niet aan de praat. Heeft er hier iemand nog problemen mee gehad? En hebben jullie een work around gevonden?
Alvast bedankt !
Andries
7 answers to this question
Recommended Posts