Ga naar inhoud
  • 0

SMTP en Statusbalk FM 10


ReneBr

Vraag

Hallo Allen,

 

Even een vraagje. Ik zag dat Filemaker 10 ook SMTP ondersteunt. Kan dit ook via een provider als XS4ALL of heb je altijd een eigen mailserver nodig?

 

Daarnaast heb ik gehoord dat de nieuwe versie de statusbalk boven in het scherm wordt getoond en dus niet meer aan de linkerkant zichtbaar te maken is. Klopt dat?

 

Mischien kan iemand deze vragen alvast beantwoorden terwijl ik nu de demo versie ga downloaden.

 

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

 

 

Gr. René

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De meeste providers blokkeren de standaard smtp poort (25), tenzij naar hun eigen smtp servers. Telenet doet dat bv., en ook Belgacom/Skynet. Die laatste laat bovendien enkel smtp toe met een user@skynet.be/user@belgacom.net return-path. Die smtp kan je dus zelfs niet gebruiken met je eigen domeinnaam.

 

Dat betekent dat je achter een adsl van Belgacom geen mail via Telenet servers kan sturen, en dat is ook vrij logisch al je het zo bekijkt. Het is ook een anti-spam maatregel, want veel wormvirussen dienen om spam rond te sturen en bevatten hun eigen ingebouwd smtp-tje dat poort 25 gebruikt. Geïnfecteerde klanten van die providers krijgen hun spam dus niet buiten zo.

 

Om smtp te doen naar een andere server dan die van je provider moet je dus over een andere poort, dan lukt het wel. Een goede gratis oplossing is gmail, of Google Apps (waar je gmail met je eigen domein kan instellen). Gmail gebruikt SSL voor smtp en gaat over poort 465 of 587. Die staan in elk geval open bij Telenet en Belgacom.

 

Bovendien bieden ze IMAP aan zodat je je mailboxen in sync kan houden tussen computers/PDA's/smartphones. Apple Mail + iPhone met gmail werkt vlekkeloos.

 

Hoe het zit met XS4ALL weet ik niet natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er ook net mee bezig.

Ik heb dus ook XS4ALL als provider.

Dus staat er "smtp.xs4all.nl" en port 25

Ik krijg foutnr 1502 terug, of te wel "Connection refused by SMTP server"

terwijl ik met deze zelfde instellingen gebruik voor de notificatie vanuit FMS.

 

Hoop dat iemand een oplossing kent.

Link naar reactie
  • 0

Hallo JW,

 

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het via XS$ALL niet aan de praat. Ik heb een gmail account aangemaakt

en gebruik gmail als SMTP server. Dit werk perfect. Wellicht tot maar 100 mails per dag maar ben geen groot

verzender.

 

Enne...die balk boven aan in FM10......vindt het maar niets......hoop dat daar nog iets voor komt. Wellicht

een optie in de voorkeuren dat je kan kiezen of je deze links of boven wilt.

 

Gr. René

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je probleem opgelost is.... Over Update 10.0v3 wordt het volgende gemeld:

 

SMTP Mail

Addressed an issue with some SMTP servers that could lead to the BCC email recipients being shown inappropriately.

Addressed an issue where UTF-8 data is not being encoded correctly in SMTP mail.

 

Ben benieuwd...!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...