eldeka Posted August 11, 2009 Posted August 11, 2009 Na een speurtocht op het Forum vind ik geen onderwerp dat een antwoord biedt op de volgende vraag. Ik wil namelijk een functie maken die de Datum van de Eerste Dag van een bepaalde Week berekent met het Jaar en het Weeknr. als parameters. Eigenlijk het omgekeerde van wat de functie WeekOfYear (Datum) doet. Iemand een hint? Quote
0 andries Posted August 11, 2009 Posted August 11, 2009 ik ben er zeker van dat je hiervoor een custom function gaat vinden op www.fmcustomfunctions.com of op www.briandunning.com anders kan dit je zeker al op weg helpen: Let ( [ _weeknr = <> ; _year = <> ; _FirstDayOfYear = GetAsDate ( "01/01/" & _year ) ; _DayNumberFirstDay = DayOfWeek ( _FirstDayOfYear ) ] ; GetAsDate ( _FirstDayOfYear + 7 * _weeknr - _DayNumberFirstDay + 2 ) ) dit is niet getest, maar even uit de losse pols. Quote
0 eroos Posted August 11, 2009 Posted August 11, 2009 ... is dit niet wat je zoekt... : http://www.clarify.net/viewtopic.php?f=4&t=5108&p=32254&hilit=eerste+jaar#p32254 Quote
0 eldeka Posted August 11, 2009 Author Posted August 11, 2009 OK - stof genoeg om mee aan het werk te gaan. Hartelijk dank voor de vlugge reacties. Ik geef later nog wel een feedback. Quote
0 eldeka Posted August 17, 2009 Author Posted August 17, 2009 Rekening houdend met: 1) de eerste dag vd week = maandag en niet zondag; 2) weeknrs kunnen variëren van 1 tot 54; 3) de week nr 1 start op maandag als nieuwjaar valt op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag; anders op maandag na nieuwjaar ben ik tot de volgende oplossing gekomen. Functie -> DagVanWeeknr ( Dagnr; Weeknr; Jaar ) Let ( [ Nieuwjaar = GetAsDate ( "01/01/"& Jaar ); DagnrNieuwjaar = DayofWeek ( Nieuwjaar ) ; Weekcorrectie = If (DagnrNieuwjaar > 5 ; 0 ; 1 ); //als nieuwjaar valt vrijdag, zaterdag of zondag dan worden de weeknrs met één week in de toekomst verplaatst Dag = DagnrNieuwjaar - Dagnr - 1 //correctie van 1 dag om wij maandag als eerste dag van de week beschouwen ]; GetAsDate ( Nieuwjaar + 7 * ( Weeknr - Weekcorrectie ) - Dag ) ) Quote
0 JeanWM Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 WeekNumber * 7 + Date(1, 1, Year(Status(CurrentDate))) - DayofWeek(Date(1, 1, Year(Status(CurrentDate)))) Zal altijd de zaterdag van een gegeven weeknr geven. Het is dan maar zaak om de dagparameter af te trekken om een dag eerder in de week te hebben. Quote
Question
eldeka
Na een speurtocht op het Forum vind ik geen onderwerp dat een antwoord biedt op de volgende vraag.
Ik wil namelijk een functie maken die de Datum van de Eerste Dag van een bepaalde Week berekent met het Jaar en het Weeknr. als parameters.
Eigenlijk het omgekeerde van wat de functie WeekOfYear (Datum) doet.
Iemand een hint?
5 answers to this question
Recommended Posts