Jump to content
  • 0

Go to portal row

Corneel

Question

Posted

De scriptstap 'Go to portal row - last' lijkt duidelijk. Maar ik heb in mijn toepassing 2 portals waarin deze sriptstap anders reageert.

De relatie die ik heb opgezet tussen 2 tables is die zonder 'allow creating record'. Een nieuw record maken doe ik via het script. Dit script werkt zoals verwacht en maakt inderdaad een nieuw record in de child table en maakt dan een nieuwe regel in de bewuste portal.

Exact eenzelfde script gebruik ik om hetzelfde te doen tussen 2 andere tables. Vreemd genoeg werkt dit script niet: in de portal wordt de laatste rij geselecteerd waar al data staat. Ik zou dus juist graag een nieuwe regel willen om nieuwe data te ontvangen.

Beide portals ( die waar het script wel werkt en die waar het niet werkt) zijn eender ingesteld ( show vertical scrollbar, 3 rows).

Is er iemand die door heeft waar de crux zit?

Groet,

Corneel

18 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Kijk eens of je niet naar de verkeerde gerelateerde tabel / TO verwijst. De TO die voor de portal gebruikt wordt moet dezelfde zijn als waar je naar verwijst in je script.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Dat had ik al gecontroleerd. Het script verwijst inderdaad naar de TO die ook door de portal gebruikt wordt.

Kan het iets te maken hebben met het feit dat van deze TO nog een TO in gebruik is?

Zoals ik in mijn eerste bericht meldde werkt het 1e script wel. Maar daarin wordt verwezen naar een uniek, eenmalig voorkomende TO. Wringt hier de schoen?

Corneel

• 0
Posted

Veiliger is: set variabele = ID parent record, ga naar layout child table, maak nieuw record , set field ID parent record in child record => waarde = variabele, ga naar originele layout

• 0
Posted

Ik denk dat ik je verkeert begreep want het aanmaken van het childrecord is waarschijnlijk niet het probleem. Zet je wel de focus eerst op het goede portaal dmv goto object? anders geldt je script voor het eerste portaal dat FM op je layout tegenkomt

• 0
Posted

Ari,

Het childrecord maken is idd geen probleem. Dat doe ik via het script. En ook heb ik via Go to Object de juiste portal gekozen. Het rare is dus dat het wel lukt bij 2 andere TO's. Exact hetzelfde script en scriptvolgorde (uiteraard met op de relatie aangepaste parameters) heb ik in beide situaties gebruikt. De een werkt prima, de ander komt dus niet op de juiste portal row uit.

• 0
Posted

5a758dcab3df2_Afbeelding1.png.9e3eb019ec6589bb24cc4487f24004bb.png

Dit is het script dat ik gebruik. Zoals gezegd werkt dit prima. Het brengt mij bij de portal die als objectnaam "telefoon" heeft en selecteert de laatste blanco portal row.

Eenzelfde script bij 2 andere TO's werkt dus niet.

• 0
Posted

en als je zegt naar volgende met aanvinken afsluiten naar laatste? Niet dat dit de eindoplossing is maar puur even kijken wat ie doet

• 0
Posted

mja ziet er op zich goed uit.

Is de record ook effectief gemaakt? Dit lijkt een stomme vraag, maar mss heb je een validatie die niet klopt, en wordt de fout onderdrukt.

Mogelijke pitfalls maar die zijn al genoemd:

- sortering van portal of relatie

- object "telefoon" bestaat niet

• 0
Posted

Maak eens een heel nieuw script aan.

Zo'n soort probleem heeft mij al een paar keer een dag modderen gekost en na uiteindelijk het script en de velden opnieuw geschreven/aangemaakt te hebben was het probleem opgelost.

Vr groet

Harry

• 0
Posted (edited)
.... en selecteert de laatste blanco portal row

Een blanco portal row wijst op het kunnen aanmaken van records via de relatie.

Dat staat zeker uit?

rmw

Edited by Guest
  • 0
Posted

Ik heb advies van fmwebshop opgevolgd: nieuwe portal gemaakt, nieuw script: geen succes.

Daarna heb ik portal en script verwezen naar een andere TO: bingo! Dus de TO waarna ik verwijs in het onwillige script is de boosdoener, lijkt mij. Nu dus buig ik mij het hoofd over het verschil in die 2 TO's. De 'telefoon-TO' (zie voorbeeld in mijn vorige bericht) is zeer simpel met slechts 3 velden. De TO waarmee het mis gaat omvat veel meer velden en heeft van dezelfde table nog een TO. Ik vraag me af of dat invloed heeft op de scriptstap "Go to portal row'.

• 0
Posted

Ik ben er uit!

De crux zit 'm in het feit dat ik de bewuste portal gebruik als filtered portal, m.a.w. gestuurd vanuit de parent TO middels een global field.

In het script heb ik nu ook het veld, gerelateerd aan dit global field, gevuld met dit global field.

En voila! Weer wat geleerd!

Dank voor het meedenken!

Corneel