Ga naar inhoud
  • 0

Go to portal row


Corneel

Vraag

De scriptstap 'Go to portal row - last' lijkt duidelijk. Maar ik heb in mijn toepassing 2 portals waarin deze sriptstap anders reageert.

 

De relatie die ik heb opgezet tussen 2 tables is die zonder 'allow creating record'. Een nieuw record maken doe ik via het script. Dit script werkt zoals verwacht en maakt inderdaad een nieuw record in de child table en maakt dan een nieuwe regel in de bewuste portal.

 

Exact eenzelfde script gebruik ik om hetzelfde te doen tussen 2 andere tables. Vreemd genoeg werkt dit script niet: in de portal wordt de laatste rij geselecteerd waar al data staat. Ik zou dus juist graag een nieuwe regel willen om nieuwe data te ontvangen.

Beide portals ( die waar het script wel werkt en die waar het niet werkt) zijn eender ingesteld ( show vertical scrollbar, 3 rows).

 

Is er iemand die door heeft waar de crux zit?

 

Groet,

Corneel

Link naar reactie

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat had ik al gecontroleerd. Het script verwijst inderdaad naar de TO die ook door de portal gebruikt wordt.

Kan het iets te maken hebben met het feit dat van deze TO nog een TO in gebruik is?

Zoals ik in mijn eerste bericht meldde werkt het 1e script wel. Maar daarin wordt verwezen naar een uniek, eenmalig voorkomende TO. Wringt hier de schoen?

 

Corneel

Link naar reactie
  • 0

Ari,

 

Het childrecord maken is idd geen probleem. Dat doe ik via het script. En ook heb ik via Go to Object de juiste portal gekozen. Het rare is dus dat het wel lukt bij 2 andere TO's. Exact hetzelfde script en scriptvolgorde (uiteraard met op de relatie aangepaste parameters) heb ik in beide situaties gebruikt. De een werkt prima, de ander komt dus niet op de juiste portal row uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb advies van fmwebshop opgevolgd: nieuwe portal gemaakt, nieuw script: geen succes.

Daarna heb ik portal en script verwezen naar een andere TO: bingo! Dus de TO waarna ik verwijs in het onwillige script is de boosdoener, lijkt mij. Nu dus buig ik mij het hoofd over het verschil in die 2 TO's. De 'telefoon-TO' (zie voorbeeld in mijn vorige bericht) is zeer simpel met slechts 3 velden. De TO waarmee het mis gaat omvat veel meer velden en heeft van dezelfde table nog een TO. Ik vraag me af of dat invloed heeft op de scriptstap "Go to portal row'.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er uit!

De crux zit 'm in het feit dat ik de bewuste portal gebruik als filtered portal, m.a.w. gestuurd vanuit de parent TO middels een global field.

In het script heb ik nu ook het veld, gerelateerd aan dit global field, gevuld met dit global field.

En voila! Weer wat geleerd!

 

Dank voor het meedenken!

 

Corneel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...