Ga naar inhoud
  • 0

First click afhandeling op mac


rmw

Vraag

Ik heb het altijd een voordeel gevonden op de mac: de eerste klik in een niet actief venster maakt alleen het venster actief en doet verder niets.

Dit in tegenstelling tot windows, waarbij je uit moet kijken waar je klikt om een venster te activeren, omdat ook direct de mogelijke knop die je aanklikt wordt geactiveerd.

 

Maar.....

Nu heeft iemand bedacht dat het wel leuk zou zijn om een apart venster te maken in een FM oplossing, waarin een soort van menu wordt getoond.

Als je dan wilt navigeren op de mac, zul je dus altijd 2 keer moeten klikken: 1. venster actief, 2. menu keuze.

En dat is niet erg intuïtief...

 

Met de komst van de script triggers dacht ik een way around te hebben gevonden, maar OnLayoutLoad wordt niet getriggerd bij het wisselen van venster....

 

Is het zaak om te wachten op FM11? :wink:

Of heeft iemand een grandioos idee?

 

rmw

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de DoScript 3 beta zit een script trigger op WindowChange, maar dan denk ik dat je verder nog een probleem hebt, want je moet weten waar je muis klik gebeurd is en dat dan nog mappen ook naar de knop op de layout.

Gebeurt de menu keuze via een popup list dan heb je een workaround voor dat probleem omdat je in het script dan het veld in kwestie selecteert.

Laat maar weten als je toegang wil tot het beta forum, dan kan je eens testen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...