Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker en iTunes XML bestand


Sumar

Vraag

Ik ben een absolute beginner wat betreft Filemaker en nieuw op dit forum (dit is mijn eerste post). Heb gezocht maar niet iets gevonden waar ik iets mee kon, dus ik hoop dat de experts hier er weg mee weten.

 

Doel: omzetten van iTunes xml bestand naar Filemaker.

Waarom: meenemen van de lijst op een iPod touch mbv FmTouch.

 

Ik wil alleen de artiest + album titels hebben (als het even kan ook het aantal tracks) dus er zit ook nog wat ander werk aan vast maar da's van later zorg (leuke uitdaging om Filemaker te leren).

 

Het is mij al gelukt om een Filemaker database op de iPod Touch te krijgen maar dat was een 'platte' CSV.

 

Een klein puntje: ik werk op een Mac.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Om dat te kunnen heb je een vertaalslag nodig van de xml die iTunes levert, naar de xml die FM begrijpt.

Daarvoor is een zgn stylesheet nodig, een xsl bestand.

Je bent niet de eerste die daar om vraagt, dus een zoektochtje over het internet levert het gewenste resultaat.

 

Bijgaand een voorbeeld.

 

Dit bestaat uit 3 bestanden: de FM database, de export uit iTunes en het vertaalbestand.

Om het geheel uit iTunes in FM te krijgen is een script gemaakt.

Dit gaat er van uit dat je de export en het xsl bestand direct naast de FM database hebt staan en dat de export Bibliotheek.xml heet.

 

Ik heb in het FM bestand ook een webviewer met een youtube link opgenomen, just for fun.

 

hmmm, ik mag op dit forum onderdeel geen bijlagen bijvoegen....

Die kan je hier vinden.

 

Veel plezier er mee.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Werkt als een lier! FM heeft eerst een 15 min zitten nadenken (kennelijk moet eerst het hele bestand, 90 mb groot, bekeken worden) en daarna rap ingelezen.

Nu kan ik verder gaan prutsen om de zaak te fatsoeneren (een echt relationele database maken, tijden goed zetten). Mijn avonden zijn gevuld.

 

Die youtube link is ook leuk, wist niet dat het zo kon.

 

Nogmaals dank.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...