Ga naar inhoud
  • 0

Printen meerdere pagina's PDF


hiker

Vraag

Probleem: de beperking van FM om meerdere pagina's te printen. Ik probeer dit op te lossen door het teveel aan tekst in het tekstveld op pagina 1 over te zetten in een tekstveld op pagina 2. Zijn dus 2 verschillende tekstvelden.

 

Ik wil hier een PDF van printen.

Als tekstveld2 leeg is moet alleen pagina 1 geprint worden (en niet een extra lege pagina met tekstveld2), als er wel tekst in tekstveld2 staat moet ook pagina 2 geprint worden naar PDF.

Ik heb geprobeerd met een layout waarin 2 pagina's onder elkaar staan met tekstveld1 en tekstveld2 elk op een pagina, en een tweede optie waarbij tekstveld2 op een nieuwe layout staat.

 

Het lukt mij echter niet om pagina 2 te printen in dezelfde PDF, ook niet met toevoegen aan bestaande pdf.

 

Hoe kan ik aangeven dat alleen pagina 1 geprint moet worden als tekstveld2 leeg is?

Bij PDF-opties, specifieke pagina's een 1 invullen hielp ook niet.

 

Iemand hiervoor een oplossing?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Probleem: de beperking van FM om meerdere pagina's te printen. Ik probeer dit op te lossen door het teveel aan tekst in het tekstveld op pagina 1 over te zetten in een tekstveld op pagina 2. Zijn dus 2 verschillende tekstvelden.

 

Ik wil hier een PDF van printen.

Als tekstveld2 leeg is moet alleen pagina 1 geprint worden (en niet een extra lege pagina met tekstveld2), als er wel tekst in tekstveld2 staat moet ook pagina 2 geprint worden naar PDF.

Ik heb geprobeerd met een layout waarin 2 pagina's onder elkaar staan met tekstveld1 en tekstveld2 elk op een pagina, en een tweede optie waarbij tekstveld2 op een nieuwe layout staat.

 

Het lukt mij echter niet om pagina 2 te printen in dezelfde PDF, ook niet met toevoegen aan bestaande pdf.

 

Hoe kan ik aangeven dat alleen pagina 1 geprint moet worden als tekstveld2 leeg is?

Bij PDF-opties, specifieke pagina's een 1 invullen hielp ook niet.

 

Iemand hiervoor een oplossing?

 

Maak een tekstveld dat je over meerdere pagina's plaatst.

Je kiest de optie verschuiving afdrukken instellen.

Link naar reactie
  • 0
1 tekstveld over meerdere pagina's geeft problemen zoals in al vele draadjes beschreven.

Jouw vraag komt toch ook voort uit dat probleem :?

Als je een samenvoegveld plaatst op je layout en de printermarges zo ruim vast instelt dat iedere printer er mee overweg kan lukt het toch aardig hoor.

Perfect wordt het waarschijnlijk nooit, eventueel met de file plugin maar ook dan heb je waarschijnlijk nog geen totale controle.

 

Op jouw manier kan je volgens mij één layout maken met textveld 1 en één layout met textveld 1 en textveld 2.

Bij het printen kijk je of textveld 2 leeg is, zo ja print dan layout 1 anders layout 2.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu inderdaad de data laten verdelen over drie tekstvelden en daarbij drie layouts gemaakt om een PDf te maken.

Dat werkt goed.

Maar uiteindelijk ben ik toch maar gegaan voor een heel lang tekstveld over meerdere pagina's. De klant kan met het ingeven van extra lege regels de afbreking zelf verzorgen. Dan ziet het document er ook weer goed uit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...